Polska ma teraz dwa miesiące na poinformowanie Komisji o środkach podjętych w celu zapewnienia zgodności z przepisami UE

Unia Europejska: „dostęp do szerokopasmowego Internetu to prawo, a nie przywilej”

Komisja Europejska chce, by każdy operator był zmuszony do zapewnienia każdemu klientowi połączenia szerokopasmowego, jeżeli ten sobie tego zażyczy. Ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.

W Unii Europejskiej każdy operator jest zobowiązany do zapewnienia linii telefonicznej i połączeń wzdzwanianych dowolnemu klientowi, który zechce z nim podpisać umowę. Komisja Europejska rozważa rozszerzenie nakazu: być może jeszcze w tym roku każdy operator będzie również musiał zapewnić na życzenie klienta połączenie szerokopasmowe.

Obecnie trwa debata nad tym, czy cała sprawa ma sens i jaka powinna być minimalna wydajność takiego łącza. Operatorzy jak dotąd mieli prawo odmówić podpisania umowy z klientem, jeżeli koszt poprowadzenia linii do jego miejsca zamieszkania był na tyle wysoki, że umowa nie byłaby opłacalna finansowo. Na razie nie wiadomo, czy ewentualny nowy obowiązek byłby refundowany z pieniędzy podatników, czy też koszta ponosiłby wyłącznie operator.

0
Źródło: KopalniaWiedzy
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.