Microsoft BPOS – czyli biznes w chmurach

Microsoft Business Productivity Online Standard Suite (BPOS) jest pierwszym elementem strategii przechodzenia z oprogramowaniem do środowiska wirtualnego, całkowicie opartego na chmurze. Rozwiązania online, dostępne o każdej porze i w każdym miejscu na świecie, to nie tylko oszczędności po stronie klientów usługi, ale także narzędzie zwiększające efektywność biznesową.
Microsoft akademicki, czyli jak polski oddział firmy wspiera uczelnie wyższe, studentów i wykładowców
Microsoft akademicki, czyli jak polski oddział firmy wspiera uczelnie wyższe, studentów i wykładowców

Już 12 kwietnia chmura Microsoft nad polskimi przedsiębiorstwami obejmie cztery produkty:

  • Exchange Online, umożliwiający pracownikom dostęp do wolnej od spamu i wirusów poczty, kalendarzy i kontaktów;
  • SharePoint Online, pozwalający na współużytkowanie dokumentów, danych, kontaktów, kalendarzy i zadań w pojedynczej lokalizacji;
  • Live Meeting, umożliwiający organizację spotkań w czasie rzeczywistym z pełnym przepływem danych, obrazu i dźwięku;
  • Office Communications Online, zapewniający komunikację pomiędzy pracownikami w firmie oraz transfer plików.

Usługi te będą dostępne zdalnie z wszystkich komputerów nimi objętych. Dodatkowo, Exchange Online umożliwia pełną integrację z urządzeniami mobilnymi pracującymi na systemie Windows Mobile 6 lub wyższym. Umieszczenie tych platform w chmurze powoduje, że po stronie klientów usługi nie ma potrzeby ich zakupu, instalowania oraz szkolenia personelu. Jedyny koszt to abonament dostępności do chmury. To na początek.

– W miarę korzystania z naszej oferty BPOS, firmy dostrzegą jej wpływ na redukcję kosztów działania firmy  – powiedział Radosław Ochotny z polskiego oddziału firmy Microsoft, odpowiedzialny za rozwój platformy BPOS w Polsce. – Koszty podróży spadną do minimum, ponieważ większość spotkań będzie można organizować w chmurze, zdalnie, nie ruszając się z biura. Spadną także koszty utrzymywania struktury informatycznej. Z drugiej strony, poprawi się komunikacja wewnętrzna w firmie, jak również efektywność korzystania z posiadanych zasobów. To z kolei ma bezpośredni związek z poprawą wydajności pracy pracowników – dodał.

Wdrażając BPOS użytkownik decyduje, które usługi mają być dostarczane z chmury, a jakie zainstalowane lokalnie. Zapewnia to firmie elastyczność i pozwala na szybkie i łatwe udostępnienie pracownikom nowych aplikacji pomagających im w codziennym wykonywaniu obowiązków.

Korzystanie z chmury wymaga zapewnienia stałego dostępu do niej. Wskaźnik bezawaryjnego działania usług online prowadzonych przez Microsoft wynosi 99,9 procent i zawsze jest gwarantowany w umowie o poziomie usług.