U większości osób rozmawianie przez telefon podczas prowadzenia samochodu stwarza zagrożenie

Tylko 2,5 procenta ludzi może rozmawiać przez telefon, prowadząc samochód

Statystyka

Departament psychologii Uniwersytetu Utah postanowił zanalizować zachowanie ludzi podczas prowadzenia samochodu, porównując je z zachowaniem podczas jednoczesnego prowadzenia auta i rozmawiania przez telefon komórkowy. Aż 97,5 procenta uczestników badania nie było w stanie wykonywać tych dwóch czynności jednocześnie z należytą ostrożnością i skupieniem. Większość z badanych wykazywało o 20 procent wolniejsze reakcje na sytuację na drodze, a dystans pomiędzy ich samochodem, a samochodem jadącym przed nimi, wzrósł o 30 procent. Co prawda, badania odbyły się w symulatorze jazdy, a nie na prawdziwej drodze, jednak zaledwie 2,5 procenta osób mogło swobodnie rozmawiać przez telefon podczas jazdy. Naukowcy doszli do wniosku, że ci „superrozmówcy” wcale nie są inteligentniejsi od pozostałych, ale mają wrodzoną, „wielozadaniową” osobowość.