Zotac GeForce GTX 470 1280MB GDDR5

Zotac GeForce GTX 470 jest pierwszą kartą z tej serii w naszym rankingu przeznaczoną do masowej sprzedaży. Wyposażona została w 448 zunifikowanych procesorów graficznych (zwanymi również rdzeniami CUDA) oraz 1280 MB pamięci GDDR5. Jej wydajność, podobnie jak cena, jest na poziomie Radeonów HD 5850.

Wraz z premierą chipsetu GF100 (kodowa nazwa Fermi) swoją premię miały topowe karty z serii GTX 480 a także mniej wydajne GTX 470. Niedawno do naszego rankingu trafiła sprzedażowa wersja Zotacka GTX 480, natomiast dziś prezentujemy GTX 470 również z logo tej firmy.

W nowej procedurze nowy GTX 470 najbliżej ma do prezentowanego niedawno GTX 480

W nowej procedurze nowy GTX 470 najbliżej ma do prezentowanego niedawno GTX 480

W stosunku do dostępnych obecnie na rynku układów graficznych nVidia zdecydowała się dość radykalnie przebudować swoje produkty. Pierwszą ze zmian, która cieszy niezmiernie, jest zejście z procesem produkcyjnym do stosowanych przez konkurencję 40-nanometrów. Z faktem tym związane było miedzy innymi prawie półroczne opóźnienie z premierą GT100 ale nie czas i miejsce teraz na szczegóły… Kolejnym ważnym krokiem jest zastosowanie najwydajniejszych obecnie modułów pamięci GDDR5 które u konkurencyjnej ATI wykorzystywane były masowo już w kartach z serii Radeon HD 4000. W prezentowanym dziś Zotacku GeForce GTX 470 jest jej aż 1280 MB.

W Resident Evil 5 nowość nVidii plasuje się zaraz dwurdzeniowym GTX 295

W Resident Evil 5 nowość nVidii plasuje się zaraz dwurdzeniowym GTX 295

Jak już wspominaliśmy we wstępie karta jest w pełni referencyjną konstrukcją. Oznacza to, że ani zegary z jakimi ona pracuje, ani chłodzenie nie uległy ostatecznie żadnym zmianom w stosunku do karty zaprezentowanej przez nVidię. Pod „maską” Zotacka znajdziemy zatem rdzeń pracujący z częstotliwością 607 MHz, a także shadery taktowane zegarem 1215 MHz. Wspomniane wyżej 1280 MB szybkich pamięci GDDR5 do komunikacji wykorzystuje 320-bitową szynę danych a zegar z którym przyszło im pracować w GTX 470 wynosi 837 MHz (efektywnie 3348 MHz).

W Far Cry 2 GTX 470 deklasuje jednordzeniową konkurencję

W Far Cry 2 GTX 470 deklasuje jednordzeniową konkurencję

Dzięki takiej konfiguracji karta miała stanowić konkurencję dla Radeonów HD 5850, natomiast jak wykazały nasze testy na starszej platformie (DX9 oraz DX10) wypadła od nich gorzej.  Sytuacja nowego GeForce uległa poprawie po przełożeniu produktu do nowej platformy testowej. Zastosowane tam gry uruchamiane z rozdzielczością 2560×1600 pozwoliły uwolnić drzemiący w karcie potencjał.  W tabelkach w tekście przedstawiliśmy część wyników uzyskanych w trakcie testów. Po szersze ich zestawienie zapraszamy do działu Rankingi.

Call of Pripyat to wymagająca gra. GTX 470 radzi sobie w niej wyśmienicie wyprzedzając nawet wydajnego Radeona HD 5870

Call of Pripyat to wymagająca gra. GTX 470 radzi sobie w niej wyśmienicie wyprzedzając nawet wydajnego Radeona HD 5870

GeForce GTX 470,  podobnie zresztą  jak i GTX 480, niestety nie jest kartą idealną. Pierwszą z jej wad jest bardzo głośna praca układu chłodzenia w trakcie obciążenia. W czasie naszych pomiarów maksymalny zanotowany poziom hałasu wynosił aż 64,5 dB (16,9 sona) co bezapelacyjnie stawia nowego GeForca na pierwszym miejscu naszego rankingu w tym niechlubnej pomiarze. Tak wysokie obroty turbiny nie są spowodowane widzimisię inżynierów nVidii, a obawą o to aby produkt nie spłonął w trakcie użytkowania…  W czasie testów średnia temperatura pracy GeForca GTX 470 wynosiła około 90 st C, a w czasie spoczynku nie spadała poniżej 72 stopni.

Pobór prądu platformy z zainstalowanym GTX 470 nie jest już aż tak wysoki jak prezentowanego wcześniej GTX 480, ale nadal jest jednym z wyższych

Pobór prądu platformy z zainstalowanym GTX 470 nie jest już aż tak wysoki jak prezentowanego wcześniej GTX 480, ale nadal jest jednym z wyższych
GPU-z - cała prawda o GTX 470

GPU-z – cała prawda o GTX 470

Gdy znamy wszystkie plusy i minusy produktu pozostaje już tylko zapytać o cenę. Za prezentowanego Zotacka przyjdzie nam zapłacić około 1499 zł. W „pakiecie” otrzymamy również dwuletnią gwarancję z możliwością przedłużenia jej nawet do 5 lat.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 51
    • Wyposażenie i dane techniczne 79
    • Chłodzenie 51
    • Wydajność 45
  • Kod producenta ZT-40201-10P
  • Gwarancja [miesiące] 60
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 470
  • Liczba jednostek zunifikowanych 448
  • Pamięć [MB] 1280
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 607
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] bd
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] 1215
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] bd
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 3348
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 320
  • Czas dostępu [ns] 0.4
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 0/1/0/0
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 197,41
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 15116
    • GPU Score 13826
    • GPU Test 1 44
    • GPU Test 2 36
    • CPU Score 20994
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 7257
    • GPU Score 7015
    • GPU Test 1 23
    • GPU Test 2 18
    • CPU Score 21014
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 21159
    • SM2.0 Score 8252
    • HDR/SM3.0 Score 10216
    • CPU Score 5747
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 123.65
      • 4xAA [FPS] 106.58
      • 8xAA [FPS] 88.21
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 107.11
      • 4xAA [FPS] 88.55
      • 8xAA [FPS] 72.64
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 92.37
      • 4xAA [FPS] 75.63
      • 8xAA [FPS] 60.63
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 62.69
      • 4xAA [FPS] 50.52
      • 8xAA [FPS] 39.67
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 46.22
      • AAx4 39.79
      • AAx8 39.09
    • 1680x1050
      • AAx0 36.5
      • AAx4 31.31
      • AAx8 30.76
    • 1920x1200
      • AAx0 29.65
      • AAx4 25.31
      • AAx8 24.93
    • 2560x1600
      • AAx0 17.85
      • AAx4 15.26
      • AAx8 14.98
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 71
      • Night [FPS] 67
      • Rain [FPS] 71
      • Sun [FPS] 35
      • Average [FPS] 61
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 32
      • Night [FPS] 31
      • Rain [FPS] 31
      • Sun [FPS] 20
      • Average [FPS] 29
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 16
      • Night [FPS] 15
      • Rain [FPS] 16
      • Sun [FPS] 11
      • Average [FPS] 15
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 10
      • Night [FPS] 9
      • Rain [FPS] 10
      • Sun [FPS] 6
      • Average [FPS] 9
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 84
      • Night [FPS] 90
      • Rain [FPS] 95
      • Sun [FPS] 52
      • Average [FPS] 80
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 52
      • Night [FPS] 54
      • Rain [FPS] 57
      • Sun [FPS] 35
      • Average [FPS] 50
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 37
      • Night [FPS] 39
      • Rain [FPS] 41
      • Sun [FPS] 27
      • Average [FPS] 36
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 23
      • Night [FPS] 24
      • Rain [FPS] 25
      • Sun [FPS] 16
      • Average [FPS] 22
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 156.4
      • 4xAA 8xAF [FPS] 135.4
      • 8xAA 16xAF [FPS] 119.8
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 128.9
      • 4xAA 8xAF [FPS] 109.8
      • 8xAA 16xAF [FPS] 96.0
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 105.1
      • 4xAA 8xAF [FPS] 91.1
      • 8xAA 16xAF [FPS] 79.0
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 67.0
      • 4xAA 8xAF [FPS] 57.3
      • 8xAA 16xAF [FPS] 49.0
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 87.6
      • DX11 29.1
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 48.4
      • DX11 26.2
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 31.9
      • DX11 23.2
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 15.5
      • DX11 13.2
  • DiRT2
    • 1280x1024
1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.