Nowościami na rynku pracy są również życiorysy zawodowe kandydatów w formie filmu zamieszczane np. na kanale youtube, a także blogi zawodowe kandydatów.
– Nie są one jednak jeszcze tak popularne jak na rynkach zachodnich – dodaje Ilona Płoszyńska. – Średnio zaledwie 5 proc. wszystkich aplikantów ubiegających się o pracę w Ergo Hestii szuka niestandardowych metod zainteresowania swoją osobą. Ma to na celu przede wszystkim zainteresowanie pracodawcy kreatywnością kandydata, a także wyróżnienie się wśród pozostałych zainteresowanych. Tym bardziej, że obecnie konkurencja na rynku pracy jest większa niż zwykle. Warto podkreślić, że Ergo Hestia stawia w pierwszym rzędzie na umiejętności oraz wykształcenie kandydata – konkluduje.
Ciekawostką jest fakt, że coraz częściej kandydaci zamieszczają w CV linki do swoich profili na portalach społecznościowych.
– Raz na jakiś czas w prasie fachowej dotyczącej zarządzania kadrami można zaobserwować dyskusję na temat prowadzenia procesu selekcji kandydatów do pracy, a dokładniej rozmów kwalifikacyjnych przez telefon. Osobiście jestem ich przeciwnikiem, bo uważam, że pomimo rozwijającej się techniki i innowacyjnych metod rekrutacyjnych, nic nie zastąpi osobistego spotkania z kandydatem. Robimy to od lat, niezależnie od tendencji na rynku. Zawsze chcemy osobiście poznać kandydata. Inne metody selekcyjne mają charakter dodatkowy – mówi Małgorzata Gwozdz, Dyrektor Biura Doboru i Rozwoju Kadr Ergo Hestii.