Portale społecznościowe są obiektem coraz większej ilości badań - zarówno tych sensownych, jak i tych niezbyt...

Facebook i MySpace mają w nosie prywatność użytkownika?

Web 2.0

Jak wiadomo, najcelniejsza i najskuteczniejsza reklama to ta, która nas zwyczajnie interesuje. Dzięki portalom społecznościowym, opracowanie takiej kampanii reklamowej staje się dziecinnie proste – z profilu użytkownika można łatwo wywnioskować jaki produkt lub usługa może go zainteresować, a jaka nie. Niektóre osoby sobie jednak nie życzą takich praktyk, dlatego też portale społecznościowe prześcigają się w zapewnieniach na temat „surowych zasad” wobec reklamodawców.

Zdaniem The Wall Street Journak, to bujda. Redakcja przeanalizowała reklamy Google’a, DoubleClick i Yahoo! na Facebooku i MySpace. Z analizy wynika, że reklamy pobierały dane z profili użytkowników. Jednak zarówno oni, jak i władze portali, dalej twierdzą, że nic takiego nie ma miejsca i że nie są świadomi tego, by reklamy zbierały jakiekolwiek dane i „na pewno, w związku z tym, nie zostały wykorzystane”.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News