Zespoły uczelniane otrzymały ekwiwalent 200 USD z przeznaczeniem na reklamę w programie Google AdWords

Google o swoim wpływie na amerykańską gospodarkę

Google AdWords

Google przedstawiło dane statystyczne dotyczące wyszukiwarki i reklam w niej zamieszczonych a także przychodów firm trzecich związanych z reklamami i działań charytatywnych. Wykazano też, że za każdym kliknięciem w reklamę danej firmy idzie 5 kliknięć w wynikach wyszukiwania dotyczących tej firmy. Prawdopodobieństwo zawarcia transakcji z reklamodawcą po kliknięciu na link sponsorowany wynosi 70 procent. Jak się okazuje, każdy dolar zainwestowany przez reklamodawcę w AdWords przynosi, średnio, osiem dolarów zysku. Po podsumowaniu aktywności użytkowników w wyszukiwarce wyszło, że wpływ firmy na gospodarkę USA wynosi… 54 miliardy dolarów.

Pamiętać należy, że dane statystyczne należy poprawnie interpretować i że zawarte w raporcie wartości są wartościami średnimi. Nie należy liczyć na to, że każda kampania reklamowa w AdWords zwróci się w zaprezentowany wyżej sposób.

Czytaj też: Pac-Man Google’a to 4,8 miliona godzin, które mogliśmy spędzić na pracy