Udział w rynku przeglądarek internetowych

Internet Explorer spada poniżej poziomu 60 procent udziału w rynku

W kwietniu na rynku przeglądarek internetowych zaszły pewne istotne zmiany - Internet Explorer pierwszy spadł poniżej poziomu 60 procent udziału w rynku, zaś Chrome zwiększył swój udział.

Choć wzloty i upadki w segmencie przeglądarek internetowych nie były w kwietniu ogromne, to jednak dość zauważalne. Najbardziej dotkliwy, zwłaszcza dla Microsoftu, jest spadek udziału w rynku przeglądarki Internet Explorer (wszystkich jej wersji) o 0,7 procent, dając tym samym po raz pierwszy w historii wynik poniżej 60 procent – mianowicie 59,95 procent. Najwyraźniej większość użytkowników porzucających IE, zainteresowało się przeglądarką Google Chrome, która w kwietniu zyskała 0,6 procent udziału, osiągając tym samym poziom 6,7 procent całkowitego udziału w rynku. Według NetApplications, przeglądarce Mozilla Firefox wciąż nie udało się przekroczyć bariery 25 procent udziału w rynku. W kwietniu zyskała zaledwie 0,07 procent, co daje łączny wynik 24,59 procent. Kolejne dwie najpopularniejsze w statystykach przeglądarki to Apple Safari (4,72 procent) oraz Opera (2,30 procent).

Pełny ranking znajdziecie tutaj.

Sprawdź też, która przeglądarka jest aktualnie najlepsza!

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.