MSI N250GTS OC Edition 512MB GDDR3

Do naszych testów pozyskaliśmy podkręconą kartę graficzną bazującą na układzie GeForce GTS 250. Naszym głównym celem było umieszczenie jej w powstającym równolegle nowym rankingu kart graficznych, natomiast ze względu na jej brak w starszym – również i tu została ona dodana. To, co odróżnia ją od

Nasz nowy ranking kart graficznych w którym wykorzystujemy gry zbudowane na bazie najnowszego API Microsoftu – DX11 powoli zaczyna nam rosnąć. Na początku staramy się go „wypełnić” produktami referencyjnymi bądź zbliżonymi do nich. Dzięki nim będziemy mogli pozycjonować nadchodzące produkty nie tylko pod względem wydajności, ale również tak ważnego stosunku ceny do oferowanych przez układ możliwości.

W starszym z 3DMarków MSI uplasowało się pomiędzy referencyjnym HD 4850 a podkręconym Zotackiem GTS 250

W starszym z 3DMarków MSI uplasowało się pomiędzy referencyjnym HD 4850 a podkręconym Zotackiem GTS 250

Prezentowany dziś MSI GTS 250 nie jest na rynku nowością natomiast popularność tego układu jest na tyle duża, że nie mogło go w nowym zestawieniu zabraknąć. Od referencyjnego modelu nVidii produkt MSI odbiega dość znacznie i to nie tylko pod względem zastosowanego tu systemu chłodzenia, ale także częstotliwości z jakimi karta ta pracuje.

W nowszej wersji benchmarka wynik karty wypadły dużo lepiej

W nowszej wersji benchmarka wynik karty wypadły dużo lepiej

W momencie, gdy standardowe produkty pokazywane w dniu premiery miały charakterystykę pracy zegarów 675/1458/1800 MHz odpowiednio dla rdzenia/jednostek cieniujących/pamięci to prezentowany dziś MSI N250GTS OC Edition ma je na poziomie 760/1836/2300 MHz. Wysoko taktowane kości pamięci hynix komunikują się za pośrednictwem 256-bitowej szyny danych, a ich czas dostępu wynosi zaledwie 0,8 ns. Łącznie na karcie MSI znajdziemy jej zaledwie 512 MB.

W rozdziałce Full HD możemy pograć w Crysis'a w warunkach jakie oferował nam wcześniej Radeon HD 4850

W rozdziałce Full HD możemy pograć w Crysis’a w warunkach jakie oferował nam wcześniej Radeon HD 4850

Do schłodzenia podkręconego GPU użyty został sporych rozmiarów aluminiowy radiator z umieszczonym wewnątrz niego wentylatorem. Układ ten spisuje się bardzo dobrze utrzymując temperatury na poziomie 43 stopni w trakcie spoczynku oraz około 67 stopni w trakcie obciążenia benchmarkami. Sekcja zasilania została natomiast w całości przykryta przez aluminiowy radiator. Kości pamięci nie są chłodzone za pośrednictwem radiatorów, natomiast powietrze znad umieszczonego nad GPU wentylatora „owiewa” je w miarę skutecznie.

W UT3 Radeon GTS 250 od MSI jest w stanie wygenerować 102 klatki na sekundę

W UT3 Radeon GTS 250 od MSI jest w stanie wygenerować 102 klatki na sekundę

MSI N250GTS OC Edition w nowym rankingu daleko nie zaszła ze względu na brak kompatybilności z DirectX 11, natomiast w ciągle aktualnym wypadła nieźle. Dokładniejsze wyniki prezentujemy na wykresach umieszczonych w tekście, natomiast po pełne zestawienie zapraszamy do działu rankingi. Tam również będziecie mogli samodzielnie porównać wydajność dowolnie przez Was dobranych kart graficznych.

W WiC wynik GTS 250 od MSI na poziomie 28 fps... wpływ na tak słabe osiągi ma zaledwie 512 MB pamięci

W WiC wynik GTS 250 od MSI na poziomie 28 fps… wpływ na tak słabe osiągi ma zaledwie 512 MB pamięci

MSI N250GTS OC Edition nie jest kartą wydajną, ale w porównaniu z konkurencją bazującą na tym samym chipsecie słabą również nie można jej nazwać. Dzięki swojej cenie zapewne przyciągnie jeszcze uwagę mniej wymagających klientów. Niewielką jej wadą jest natomiast brak wsparcia dla DX11. Dlaczego niewielką zaledwie? Otóż wszystkie gry wykorzystujące nowe API Miscrosoftu można zazwyczaj odpalić również z DX10 którego obsługę MSI posiada.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 23
    • Wyposażenie i dane techniczne 53
    • Chłodzenie 53
    • Wydajność 15
  • Kod producenta N250GTS-2D512-OC
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTS 250
  • Liczba jednostek zunifikowanych 128
  • Pamięć [MB] 512
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 760
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] bd
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] 1836
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] bd
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 2300
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 0.8
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 0/0/0/0
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 197,45
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 8400
    • GPU Score 7013
    • GPU Test 1 21
    • GPU Test 2 20
    • CPU Score 20867
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 3128
    • GPU Score 29974
    • GPU Test 1 10
    • GPU Test 2 8
    • CPU Score 20839
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 16852
    • SM2.0 Score 7118
    • HDR/SM3.0 Score 6718
    • CPU Score 5888
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 54.91
      • 4xAA [FPS] 45.96
      • 8xAA [FPS] 36.19
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 48.74
      • 4xAA [FPS] 38.78
      • 8xAA [FPS] 26.15
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 43.57
      • 4xAA [FPS] 31.87
      • 8xAA [FPS] 20.6
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 32.18
      • 4xAA [FPS] 17.85
      • 8xAA [FPS] 7.23
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 26.67
      • AAx4 17.79
      • AAx8 16.57
    • 1680x1050
      • AAx0 21.02
      • AAx4 12.26
      • AAx8 9.99
    • 1920x1200
      • AAx0 16.94
      • AAx4 8.58
      • AAx8 0.0
    • 2560x1600
      • AAx0 7.67
      • AAx4 0.0
      • AAx8 0.0
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 44
      • Night [FPS] 42
      • Rain [FPS] 44
      • Sun [FPS] 20
      • Average [FPS] 38
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 14
      • Night [FPS] 13
      • Rain [FPS] 14
      • Sun [FPS] 9
      • Average [FPS] 13
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 5
      • Night [FPS] 4
      • Rain [FPS] 4
      • Sun [FPS] 3
      • Average [FPS] 4
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 0
      • Night [FPS] 0
      • Rain [FPS] 0
      • Sun [FPS] 0
      • Average [FPS] 0
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 0
      • Night [FPS] 0
      • Rain [FPS] 0
      • Sun [FPS] 0
      • Average [FPS] 0
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 0
      • Night [FPS] 0
      • Rain [FPS] 0
      • Sun [FPS] 0
      • Average [FPS] 0
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 0
      • Night [FPS] 0
      • Rain [FPS] 0
      • Sun [FPS] 0
      • Average [FPS] 0
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 0
      • Night [FPS] 0
      • Rain [FPS] 0
      • Sun [FPS] 0
      • Average [FPS] 0
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 89.8
      • 4xAA 8xAF [FPS] 70.3
      • 8xAA 16xAF [FPS] 58.9
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 71.9
      • 4xAA 8xAF [FPS] 55.3
      • 8xAA 16xAF [FPS] 46.9
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 60.1
      • 4xAA 8xAF [FPS] 45.5
      • 8xAA 16xAF [FPS] 39.0
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 38.8
      • 4xAA 8xAF [FPS] 29.2
      • 8xAA 16xAF [FPS] 21.9
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 48.5
      • DX11 0.0
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 19.5
      • DX11 0.0
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 1.3
      • DX11 0.0
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 0.0
      • DX11 0.0
  • DiRT2
    • 1280x1024
      • DX11; 0xAA; ultra profile 0.0
      • DX11; 8xAA; ultra profile 0.0
    • 1680x1050
      • DX11; 0xAA; ultra profile 0.0
      • DX11; 8xAA; ultra profile 0.0
    • 1920x1200
      • DX11; 0xAA; ultra profile 0.0
      • DX11; 8xAA; ultra profile 0.0
    • 2560x1600
      • DX11; 0xAA; ultra profile 0.0
      • DX11; 8xAA; ultra profile 0.0
  • Wentylator
    • Rodzaj chłodzenia 1
    • Poziom hałasu wentylatora (2D) - subiektywny 1
    • Poziom hałasu wentylatora (3D Furmark) - subiektywny 0
    • Poziom hałasu wentylatora (3D Gra) - subiektywny 0
    • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony - max [dB] 37,4
    • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 37,1
    • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony max [so] 2,5
    • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr [so] 2,4
    • Poziom hałasu wentylatora (3D Furmark) - zmierzony - max [dB] 56,4
    • Poziom hałasu wentylatora (3D Furmark) - zmierzony śr. [dB] 56
    • Poziom hałasu wentylatora (3D Furmark) - zmierzony max [so] 11
    • Poziom hałasu wentylatora (3D Furmark) - zmierzony śr [so] 10,7
    • Poziom hałasu wentylatora (3D Gra) - zmierzony - max [dB] 49,8
    • Poziom hałasu wentylatora (3D Gra) - zmierzony śr. [dB] 48,9
    • Poziom hałasu wentylatora (3D Gra) - zmierzony max [so] 6,7
    • Poziom hałasu wentylatora (3D Gra) - zmierzony śr [so] 6,4
    • Pobór prądu platformy
    • Tryb idle (pulpit Windows; pomiar po 5 min) [W] 97.0
    • Tryb 3D (Furmark; pomiar po 2 minutach) [W] 293.0
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.