Mio Moov S505 EU Plus 44

Mio Moov S505 Europa Plus to nawigacja do samochodu, która sprawdzi się nie tylko gdy jedziemy z punktu A do B, ale przy okazji wyszuka interesujące miejsca w okolicy. Oczywiście przejazd z jednego punktu do drugiego nie powinien sprawić większych problemów, tym bardziej, że mapy są całkiem dokładne. Jak to bywa z tego typu urządzeniami, trzeba się nieco przyzwyczaić do sposobu nawigowania i poruszania się po menu urządzenia. Na pierwszy rzut oka nawigacja jest nieco „nadwrażliwa”, szczególnie przycisk w lewym górnym rogu, który sprawia że łatwo znaleźć się nagle w głównym menu, choć wcale tego nie chcieliśmy. Podobnie z ekranem, przewijanie wyszukanych np. adresów jest dość żmudne, można zatem przesunąć palcem po ekranie i płynnie przewinąć, niestety wrażliwy ekran sprawia, że zamiast przesunąć wybierzemy adres lub opcję, której nie chcieliśmy.

Wynik przeciętny, choć nienajgorszy, po pół minuty możemy rozpocząć wyszukiwanie miejsca docelowego.
Wynik przeciętny, choć nienajgorszy, po pół minuty możemy rozpocząć wyszukiwanie miejsca docelowego.

Oprócz zwykłego nawigowania mamy do dyspozycji wcześniej wspomnianą funkcję eksploruj, wybieramy okolicę i możemy dowiedzieć się jakie w tym rejonie znajdziemy atrakcje turystyczne, restauracje, hotele, itp. Czyli odszukamy pobliskie POI, dzięki czemu nie będziemy musieli przeszukiwać poszczególnych kategorii, znalezienie interesującego nas miejsca stanie się prostsze.

Możemy także nawigować do miejsc ze zdjęć, które mają zapisaną geolokalizacje, nawigacja wskaże nam do nich drogę, można skorzystać z całkiem obszernej bazy takich zdjęć z Internetu.

Dość długa trasa obliczona w nieco ponad pół minuty, to całkiem dobry wynik, choć można i szybciej.
Dość długa trasa obliczona w nieco ponad pół minuty, to całkiem dobry wynik, choć można i szybciej.

Samo nawigowanie ma także kilka ułatwień dla kierowców, jak korzystanie z kanału TMC czyli informacji o korkach (jeśli wybierzemy się za granicę, bo w Polsce ciągle w powijakach mimo szumnych zapowiedzi GDDKiA), asystent pasa ruchu, lokalizacje fotoradarów, czy możliwość zaplanowania trasy oszczędnej, urządzenie planuje trasę tak by znalazło się na niej jak najmniej zakrętów oraz świateł, co ma zaoszczędzić paliwo.

Obliczenie krótszej trasy to tylko chwilka, w porównaniu do konkurencji - bezkonkurencyjna.
Obliczenie krótszej trasy to tylko chwilka, w porównaniu do konkurencji – bezkonkurencyjna.

Nawigacja jak na spory ekran nie jest zbyt duża, ani ciężka, a jest dość płaska, więc łatwo schować ją do kieszeni i skorzystać z trybu pieszego. Urządzenie według producenta wytrzyma na akumulatorze do trzech godzin, choć może się okazać np.  w słoneczny dzień, gdy mocno rozjaśnimy ekran, czas ten znacznie się skróci.

Robert Dutkiewicz

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News

  • Oceny
    • Łączna 80