Asus BRAVO 220 1024MB DDR2

Asus Bravo 220 to karta graficzna przeznaczona tylko i wyłącznie do komputerów media center. Dzięki dołączonemu w zestawie odbiornikowi IR oraz pilotowi będziemy w stanie w pełni kontrolować nasze multimedia. Dodatkowym jej atutem jest również w pełni pasywny układ chłodzenia.

GeForce GT 220 miał być produktem przeznaczona głównie dla rynku OEM, ale ostatecznie karta trafiła również na półki sklepowe. Referencyjne modele tej karty mają 48 procesorów graficznych pracujących z częstotliwością 1360 MHz oraz GPU taktowane zegarem 625 MHz. W zależności od producenta na PCB możemy mieć zamontowane pamięci DDR2 albo DDR3 komunikujące się za pośrednictwem 128-bitowej szyny. Pomimo faktu, że wysoko postawione osobistości nVidii zapowiadały iż biblioteki DirectX 10.1 nic nie wnoszą i że w kartach tego producenta zostaną one pominięte, to cała seria GeForce GT 200 jest zgodna z tym API.

Karta pod względem wydajności graficznej stanowi zdecydowany low-end.

Karta pod względem wydajności graficznej stanowi zdecydowany low-end.

Prezentowany przez nas dziś Asus Bravo 220 jest produktem wolniejszym od referencyjnych konstrukcji. W odróżnieniu od mnich jego rdzeń pracuje z częstotliwością 525 MHz natomiast jednostki cieniujące miały taktowanie 1100 MHz. Jak wspominaliśmy na początku, producenci przy projektowaniu sowich kart z GT 220 dostali od nVidii wolną rękę. Asus tworząc swój produkt użyl wolniejszych układów DDR2 o częstotliwości efektywnej zaledwie 800 MHz. Łącznie na pokładzie Bravo 220 umieszczono jej 1024 MB.

Zaledwie 3 fps w rozdzielczości 1680 to wynik daleki od ideału...

Zaledwie 3 fps w rozdzielczości 1680 to wynik daleki od ideału…

Do chłodzenia GPU został użyty masywny radiator. Dzięki niemu ta dość wyjątkowa karta zachowuje niską temperaturę, a także w pełni wystarcza on do utrzymania odpowiednich warunków w obudowach media center nie posiadających wentylatorów.

Jeżeli spojrzymy na wyniki otrzymane w czasie testów to produkty z tym chipsetem powinny być porównywane z tańszymi układami Radeona HD 4670. W tekście umieściliśmy parę wykresów, natomiast po dokładniejsze zestawienie zapraszamy na stronę z rankingami kart graficznych gdzie oprócz pełnych danych technicznych oraz wyników będziecie mieli możliwość samodzielnego porównania dowolnych produktów.

W RE5 jakby troszkę lepiej, natomiast i tak bez rewelacji... na szczęście karta ta idealnie nadaje się do Media Center

W RE5 jakby troszkę lepiej, natomiast i tak bez rewelacji… na szczęście karta ta idealnie nadaje się do Media Center

Asus Bravo 220 nie jest karta „standardową”. W jej opakowaniu znajdziemy pilota oraz odbiornik IR podłączany do komputera poprzez złącze USB. Po zainstalowaniu sterowników z dołączonej do grafiki płyty, na pulpicie znajdziecie dodatkowo ikonkę Bravo Media Center którym to programem będziecie mogli zarządzać przy pomocy dołączonego do karty zestawu.

Pobór prądu wszystkich trzech kart w trakcie grania jest do siebie zbliżony...

Pobór prądu wszystkich trzech kart w trakcie grania jest do siebie zbliżony…

Bravo jest produktem ciekawym, tyle że drogim. Aby stać się jego posiadaczem trzeba wydać prawie 400 zł. Z jednej strony jest to niewiele, gdyż za kartę, pilota oraz odbiornik kupione osobno przyjdzie zapłacić nam ponad tą wartość. Patrząc natomiast z drugiej strony karta ta do niczego innego niż obsługa media center się nie nadaje. Obniżenie częstotliwości oraz umieszczenie pamięci DDR2 dobiło i tak słaby układ GeForce GT 220…

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 19
    • Wyposażenie i dane techniczne 94
    • Chłodzenie 100
    • Wydajność 4
  • Kod producenta BRAVO 220 SILENT/DI/1GD2(LP)
  • Gwarancja [miesiące] 36
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GT 220
  • Liczba jednostek zunifikowanych 48
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 525
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] 525
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] 1100
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] 525
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 800
  • Typ pamięci DDR2
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 128
  • Czas dostępu [ns] 2.5
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 1/0/0/0
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub tak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 197,45
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 1894
    • GPU Score 1454
    • GPU Test 1 5
    • GPU Test 2 4
    • CPU Score 20890
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 668
    • GPU Score 635
    • GPU Test 1 2
    • GPU Test 2 2
    • CPU Score 20738
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 4894
    • SM2.0 Score 1819
    • HDR/SM3.0 Score 1688
    • CPU Score 5745
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 18.75
      • 4xAA [FPS] 13.25
      • 8xAA [FPS] 10.0
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 15.61
      • 4xAA [FPS] 10.65
      • 8xAA [FPS] 8.01
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 13.36
      • 4xAA [FPS] 9.0
      • 8xAA [FPS] 6.37
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 8.91
      • 4xAA [FPS] 5.8
      • 8xAA [FPS] 3.85
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 6.33
      • AAx4 4.7
      • AAx8 4.61
    • 1680x1050
      • AAx0 4.93
      • AAx4 3.18
      • AAx8 3.04
    • 1920x1200
      • AAx0 3.93
      • AAx4 2.69
      • AAx8 2.61
    • 2560x1600
      • AAx0 2.13
      • AAx4 1.31
      • AAx8 0.9
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 9
      • Night [FPS] 9
      • Rain [FPS] 9
      • Sun [FPS] 4
      • Average [FPS] 8
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 2
      • Night [FPS] 2
      • Rain [FPS] 2
      • Sun [FPS] 1
      • Average [FPS] 2
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 1
      • Night [FPS] 1
      • Rain [FPS] 1
      • Sun [FPS] 1
      • Average [FPS] 1
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 1
      • Night [FPS] 1
      • Rain [FPS] 1
      • Sun [FPS] 1
      • Average [FPS] 1
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 0
      • Night [FPS] 0
      • Rain [FPS] 0
      • Sun [FPS] 0
      • Average [FPS] 0
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 0
      • Night [FPS] 0
      • Rain [FPS] 0
      • Sun [FPS] 0
      • Average [FPS] 0
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 0
      • Night [FPS] 0
      • Rain [FPS] 0
      • Sun [FPS] 0
      • Average [FPS] 0
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 0
      • Night [FPS] 0
      • Rain [FPS] 0
      • Sun [FPS] 0
      • Average [FPS] 0
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 23.8
      • 4xAA 8xAF [FPS] 18.6
      • 8xAA 16xAF [FPS] 14.7
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 18.7
      • 4xAA 8xAF [FPS] 14.3
      • 8xAA 16xAF [FPS] 11.3
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 15.1
      • 4xAA 8xAF [FPS] 11.3
      • 8xAA 16xAF [FPS] 7.2
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 9.0
      • 4xAA 8xAF [FPS] 6.2
      • 8xAA 16xAF [FPS] 3.0
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 12.5
      • DX11 0.0
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 5.8
      • DX11 0.0
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 2.2
      • DX11 0.0
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 0.0
      • DX11 0.0
  • DiRT2
    • 1280x1024
1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.