Intel Core i3-550

Najnowszy Core i3-550 od poprzednika – modelu 540 różni się zaledwie częstotliwością pracy. Nowość Intela pracuje z prędkością 3,2 GHz w momencie gdy 540 miała 3,06 GHz. Procesor ma dwa rdzenie i obsługuje technologię Hyper-Threading. Od wydajniejszych modeli z serii Core i5-6xx różni się brakiem

W naszym laboratorium mieliśmy niedawno możliwość testowania najwydajniejszego obecnie układu z rodziny Core i3 – modelu 550. Najistotniejszą cechą tych układów, oprócz 32-nanometrowego procesu technologicznego, jest zaszycie w nich układu graficznego – Intel Intel Graphics Media Accelerator HD.

Core i3-550 to dwurdzeniowy procesor Intela obsługujący technologię Hyper-Threading dzięki której w systemie będzie widziany jako czterordzeniowy układ. W odróżnieniu od poprzedzającego go modelu i3-540 w modelu 550 zegar wynosi 3,2 GHz zamiast 3,06 GHz. Pisząc o taktowaniu warto wspomnieć również o braku w Core i3 technologii Turbo Boost, która dodatkowo przyspiesza układy Intela. Jednak nawet bez niej Core i3-550 w testach wypada bardzo dobrze. Dzięki atrakcyjnej cenie, szybkiemu taktowaniu a także czterem wątkom obsługiwanym jednocześnie, nowość w naszym zestawieniu bez problemu radzi sobie zarówno z czterordzeniowym Phenomem II X4 940 BE, większością układów Intel Core 2 Quad, a także najsłabszym w rodzinie Core i5 modelem 650.

Na uwagę zasługuje fakt, że nowy hybrydowy procesor (CPU + GPU) wyśmienicie radzi sobie z dekodowaniem filmów Full HD, zarówno tych na płytach Blu-ray jak i zapisanych w formacie MKV. Podczas testów obciążenie procesora głównego nie przekraczało średnio 22%. Natomiast jeżeli chodzi o gry to w rozdzielczości 1280×1024 w grze Unreal Tournament III – zintegrowane grafika generuje średnio 23 klatki na sekundę. Jest to zdecydowanie za mało aby mówić o płynnej rozgrywce.

Jeżeli zdecydowalibyście się na wykorzystanie zintegrowanej w nim grafiki będziecie jednak zmuszeni do zakupu płyty głównej z odpowiednim chipsetem. W chwili obecnej wyjściami graficznymi (DVI oraz HDMI) dysponują płyty z układami  H55, H57 lub Q57.

Core i3-550 to idealny procesor dla nowoczesnego komputera typu Media Center. Zapewni wydajność wystarczającą do płynnego odtwarzania filmów w wysokiej rozdzielczości oraz świetnie sprawdzi się w aplikacjach w których wykorzystywana jest wielowątkowość. Również cena na poziomie około 530 zł nie jest zbyt wygórowaną jak na układ oferujący taką wydajność.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 77
    • Gry i grafika 3D 68
    • Multimedia i wielowątkowość 89
    • Biuro i testy niskopoziomowe 73
  • Gwarancja OEM/BOX 36
  • Częstotliwość [MHz] 3200
  • FSB nominalna [MHz] 133
  • FSB efektywna [MHz] 2500
  • Liczba rdzeni 2
  • Gniazdo LGA1156
  • Proces technologiczny [nm] 32
  • Nazwa kodowa Clarkdale
  • Obsługa instrukcji 64-bitowych tak
  • Mnożnik 24.0
  • Napiecie rdzenia (Core) [V] 1.4
  • Moc tracona (wg specyfikacji) [W] 73
  • Obsługa instrukcji 32-bitowych tak
  • Typ magistrali systemowej DMI (Direct Media Interface)
  • Technologia Hyper-Threading tak
  • Liczba procesorów wirtualnych 4
  • Zintegrowany układ graficzny Intel HD Graphics
  • Obsługa pamięci
    • Cache L1 (instrukcje) [KB] 2 x 32
    • Cache L1 (dane) [KB] 2 x 32
    • Cache L2 [KB] 2 x 256
    • Cache L3 [KB] 4096
    • Zintegrowany kontroler pamięci dwukanałowy 128-bit
  • 3DMark Vantage (1.0.1)
    • 3DMark Result 4779
    • GPU Score 4049
    • CPU Test 1 1302.49
    • CPU Test 2 bd.
    • CPU Score 9589
  • PCMark 05 1.2.0
    • PCMark 8129
    • CPU 9080
    • Memory 7021
    • Graphics 11101
    • HDD 6080
  • PCMark Vantage
    • PCMark 5804
    • Memories 4716
    • TV and Movies 1259
    • Gaming 6276
    • Music 5724
    • Communications 5239
    • Productivity 4948
    • HDD 3925
  • Unreal Tournament III 1280 x 1024 - no FSAA | no AF SMP enabled [fps] 120
  • Crysis Level: Ice; Quality: High 1280 x 1024 - no FSAA | no AF [fps] 19
  • Doom 3 (1024x768) Medium quality [fps] 204.5
  • Kompresja audio/wideo - LAME 3.97A MT [s] 79
  • Arkusz kalkulacyjny MonteCarlo - czas obliczeń [s] 26.6
  • Arkusz kalkulacyjny BigNumberCrunch - czas obliczeń [s] 8.2
  • Cinebench R9.5 - czas renderowania [s] 16
  • Cinebench R10 - czas renderowania [s] 103
  • Cinebench R11.5 - czas renderowania [pkt] 2.6
  • Kompresja WinRAR (3.80) - WinRar Benchmark MT [KB/s] 1757
  • AutoMKV (x264) - czas kompresji [s] 1250
  • CyberLink Power Director - czas kompresji 865
  • POV-Ray 3.7 Beta 29 [s] 1533
  • Blender [s] 68
  • Gordian Knot - czas kompresji wideo [s] 232
  • Kompresja WinRAR (3.80)
    • WinRar Benchmark [KB/s] 662
7
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.