Portale społecznościowe są obiektem coraz większej ilości badań - zarówno tych sensownych, jak i tych niezbyt...

Portale społecznościowe „mają jeszcze dużo do zrobienia”

Zdaniem amerykańskich konsumentów, najpopularniejsze portale społecznościowe nie spełniają ich oczekiwań. Równie niskie noty co Facebook czy MySpace otrzymaly wyłącznie linie lotnicze i dostawcy telewizji kablowej.

Gigantyczna popularność Facebooka wcale nie musi przekładać się na jakość. Według badania przeprowadzonego przez ForeSee Results i the American Customer Satisfaction Index serwisy społecznościowe cieszą się bardzo niską satysfakcją u swoich użytkowników.

MySpace otrzymało raptem 63 na 100 punktów, Facebook zaś niewiele więcej, bo… 64. Nieco wyżej uplasowały się YouTube (73 punkty) i Wikipedia (77 punktów). Dla porównania: wyszukiwarka Google otrzymała 80 punktów, o 7 mniej niż w zeszłorocznym badaniu.

Głównym zarzutem wobec Facebooka są wątpliwości co do ochrony prywatności przez ten portal oraz nadmierna ilość reklam czy samopromujących się aplikacji, takich jak Farmville czy Mafia Wars.

0
Źródło: Internet Standard
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.