Sapphire Radeon HD 5670 Ultimate 1024MB GDDR5

To co odróżnia prezentowanego Sapphirka od konkurencji to pasywny układ chłodzenia. Jest on na tyle wydajny, że spokojnie możemy umieścić kartę nawet w słabiej wentylowanych obudowach, natomiast idealnie sprawdzi się on w komputerach HTPC. Takiemu posunięciu sprzyjają również natywne wyjścia jakie

Na początku tego roku firma AMD rozbudowała swoją ofertę kart graficznych o nowe produkty z układami Radeon HD 5670 na pokładzie. Jak przystało na pełnoprawnego członka rodziny HD 5000 prezentowane układ zostały wyposażone w rdzeń produkowany w 40-nanometrowym procesie technologicznym. Również sama architektura karty nie uległa zmianie w porównaniu do wcześniejszych modeli. Karta ta jest zatem zgodna z DirectX 11, a także wspiera technologię ATI Eyefinity oraz ATI Stream.

W stosunku do prezentowanych wcześniej układów Radeon HD 5750 karta ma zmniejszoną z 720 do 400 liczbę jednostek cieniujących. Redukcji uległa również liczba potoków ROP (z 16 do 8), a także ilość jednostek teksturujących (z 36 do 20). Dzięki zastosowaniu 40-nanometrowego procesu technologicznego zdecydowanemu spadkowi uległa również ilość energii wydzielanej. Radeon HD 5670 może poszczycić się współczynnikiem TDP wynoszącym zaledwie 61 W w czasie pracy oraz 14 W w czasie spoczynku.

Prezentowany dziś Sapphire Radeon HD 5670 z serii Ultimate ze względu na taktowanie niczym nie odbiega od konstrukcji referencyjnych. Jego rdzeń pracuje z częstotliwością 775 MHz, a 1024 MB pamięci GDDR5 ma standardowo 4000 MHz efektywnego taktowania.

Zmianie za to uległ system chłodzenia. Zrezygnowano tu ze standardowego, jedno slotowego radiatora połączonego z wentylatorem na rzecz całkowicie pasywnego układu. Na pierwszy rzut oka wydawał się on mało wydajny, natomiast w trakcie testów pozwalał karcie na pracę w optymalnych warunkach. W trakcie spoczynku temperatura GPU wynosiła zaledwie 48 stopni, natomiast po przejściu do trybu 3D wzrastała do 71 stopni.

Wydajność karty do najwyższych nie należy, ale patrząc na przedział cenowy w którym się ona znajduje cudów nie możemy oczekiwać. Możliwe jest oczywiście granie w starsze tytuły gier, natomiast do nowości pod DirectX 11 należy podchodzić raczej ostrożnie. W tekście umieściliśmy zaledwie parę wykresów, natomiast po pełne zestawienie wyników uzyskanych w czasie naszych testów zapraszamy na stronę z rankingami. Dzięki wbudowanej porównywarce możliwe też tam będzie dobranie produktów których wyniki chcecie odnieść do prezentowanego dziś Sapphire’a.

Sapphire Radeon HD 5670 Ultimate 1024MB GDDR5 możemy z czystym sumieniem zaproponować osobom poszukujących wszechstronnej karty graficznej. Nada się ona do starszych tytułów gier ale może również być godną uwagi propozycją dla osób budujących właśnie multimedialny komputer do salonu. Takiemu zastosowaniu sprzyjają również natywne wyjścia jakie karta oferuje. Oprócz standardowego DVI znajdziemy tu również HDMI a także pełnowymiarowy DisplayPort.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 31
    • Wyposażenie i dane techniczne 84
    • Chłodzenie 100
    • Wydajność 18
  • Kod producenta 11168-15-40R
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu AMD
  • Model chipsetu Radeon HD 5670
  • Liczba jednostek zunifikowanych 400
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 775
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] 157
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] nd.
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] nd.
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 4000
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 128
  • Czas dostępu [ns] 0.5
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 1/0/1/0
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 10,6
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 6356
    • GPU Score 5166
    • GPU Test 1 15
    • GPU Test 2 15
    • CPU Score 20958
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 2350
    • GPU Score 2245
    • GPU Test 1 7
    • GPU Test 2 6
    • CPU Score 20788
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 11712
    • SM2.0 Score 4013
    • HDR/SM3.0 Score 5045
    • CPU Score 5820
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 52.52
      • 4xAA [FPS] 36.93
      • 8xAA [FPS] 25.56
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 42.75
      • 4xAA [FPS] 29.68
      • 8xAA [FPS] 20.67
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 39.25
      • 4xAA [FPS] 26.62
      • 8xAA [FPS] 17.9
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 26.13
      • 4xAA [FPS] 17.45
      • 8xAA [FPS] 11.69
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 18.69
      • AAx4 16.46
      • AAx8 14.79
    • 1680x1050
      • AAx0 14.82
      • AAx4 12.96
      • AAx8 11.54
    • 1920x1200
      • AAx0 12.05
      • AAx4 10.57
      • AAx8 9.2
    • 2560x1600
      • AAx0 7.31
      • AAx4 5.92
      • AAx8 3.3
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 23
      • Night [FPS] 23
      • Rain [FPS] 24
      • Sun [FPS] 14
      • Average [FPS] 21
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 18
      • Night [FPS] 16
      • Rain [FPS] 17
      • Sun [FPS] 10
      • Average [FPS] 15
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 12
      • Night [FPS] 10
      • Rain [FPS] 11
      • Sun [FPS] 7
      • Average [FPS] 10
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 7
      • Night [FPS] 6
      • Rain [FPS] 6
      • Sun [FPS] 4
      • Average [FPS] 6
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 30
      • Night [FPS] 31
      • Rain [FPS] 33
      • Sun [FPS] 16
      • Average [FPS] 28
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 18
      • Night [FPS] 17
      • Rain [FPS] 18
      • Sun [FPS] 10
      • Average [FPS] 16
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 13
      • Night [FPS] 12
      • Rain [FPS] 12
      • Sun [FPS] 7
      • Average [FPS] 11
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 7
      • Night [FPS] 6
      • Rain [FPS] 7
      • Sun [FPS] 4
      • Average [FPS] 6
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 65.2
      • 4xAA 8xAF [FPS] 54.6
      • 8xAA 16xAF [FPS] 45.7
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 52.5
      • 4xAA 8xAF [FPS] 42.7
      • 8xAA 16xAF [FPS] 35.9
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 43.9
      • 4xAA 8xAF [FPS] 35.9
      • 8xAA 16xAF [FPS] 29.7
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 27.6
      • 4xAA 8xAF [FPS] 22.5
      • 8xAA 16xAF [FPS] 18.4
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 33.7
      • DX11 19.2
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 17.5
      • DX11 11.0
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 12.7
      • DX11 8.4
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 2.9
      • DX11 3.3
  • DiRT2
    • 1280x1024
3
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.