Apple wiedziało o problemie z anteną dwa lata temu?

Spekuluje się, że głównym winowajcą usterki (nie bójmy się tego słowa) jest Mark Papermaster, który dwa dni temu ustąpił ze stanowiska.
Apple wiedziało o problemie z anteną dwa lata temu?

Papermaster dołączył do Apple w 2008 roku, po 26 latach pracy w IBM, jako starszy wiceprezes ds. inżynierii urządzeń technicznych. Miał zastąpić na tym stanowisku Tony’ego Fadella – ojca iPhone’a – i nadzorować zespół pracujący nad nowym modelem tego urządzenia.

Data zatrudnienia Papermastera i problemy z anteną nie są zbiegiem okoliczności. Wall Street Journal poprosił o opinię Briana Marshalla – analityka w Piper Jaffray & Co. Stwierdził on, ze przez 26 lat IBM nie miał nigdy do czynienia z technologią konstruowania anten.

Ponadto, jak zauważa dziennik: “Papermaster stracił zaufanie Jobsa miesiące temu i już od pewnego czasu nie był częścią procesu decyzyjnego”.

Tłumaczy to jego nieobecność na filmie promującym telefon, jak i konferencji dotyczącej problemów z anteną. Potwierdzają to słowa Boba Mansfielda, który zastąpił Papermastera. Według niego to nie Steve Jobs, a właśnie Mark Papermaster powinien pojawić się na konferencji, jako osoba odpowiedzialna za proces inżynieryjny.