Zotac GeForce GTX 460 1024MB GDDR5

Prezentowany Zotac jest pierwszą nie kastrowaną kartą z GTX 460 na pokładzie w naszym zestawieniu. W odróżnieniu od wcześniejszego Colorfula ma on pełne 1024MB pamięci GDDR5 pracującej na 256-bitowej szynie danych. Dzięki tym zmianom referencyjnie taktowany Zotac okazał się znacznie wydajniejszy od

Karty graficzne wykorzystujące najnowsze rdzenie nVidii GTX 460 są na rynku od połowy lipca. Swoją całkiem niezłą wydajność zawdzięczają zmodernizowanemu układowi GF100 na którym bazowały pierwsze Fermi a który w GTX 460 ujrzał swoją nową odsłonę – GF104. W naszym rankingu znajdziecie już referencyjny model firmy Colorful z 768 MB pamięci, natomiast dziś pragnę Wam zaprezentować standardowo taktowany produkt Zotac’ka wyposażony w 1024 MB szybkiej pamięci GDDR5.

Zanim przejdziemy do prezentacji nowej karty przypomnijmy sobie w paru zdaniach czym budowa najnowszej nVidii odbiega od wcześniejszego, teoretycznie wydajniejszego GeForce GTX 465.

Jak zapewne pamiętacie z artykułu nVidia w dniu premiery zaprezentowała nam dwie karty GTX 460. W obu przypadkach referencyjnie pracują one z częstotliwością 675 MHz dla rdzenia, 1350 MHz dla jednostek cieniujących oraz efektywnymi 3600 MHz dla pamięci GDDR5. Obie karty różnią się miedzy sobą liczbą ROP’ów. W mocniejszej wersji dostępne są 32, natomiast słabsza wersja ich ma ich tylko 24. Kolejną różnicą jest szerokość szyny dostępna w obu kartach. Wydajniejsza z nich dysponuje jej 256-bitową odmianą, natomiast słabsza 192-bitową. Przekłada się to bezpośrednio na ilość dostępnej na kartach pamięci RAM. Na półkach sklepowych są dostępne zatem GeForce GTX 460 z 1024 MB bądź jego słabsza odmiana z 768 MB.

Jak już wspominałem na wstępie prezentowana dziś karta Zotac jest produktem referencyjnie taktowanym ze standardowym układem chłodzenia. Wyposażona została w 1024 MB pamięci, zatem zaliczamy ją do wydajniejszej odmiany GeForce GTX 460. Na jej tylnym panelu zostały umieszczone dwa wyjścia DVI, jedno DisplayPort oraz jedno HDMI. W opakowaniu znajdziemy dodatkowo jedną przejściówkę z DVI na analogowe D-Sub, dwa kable zasilające 6-pin PEG oraz grę autorstwa Ubisoft –  Prince of Persia: The Forgotten Sands.

Wydajność karty Zotac GeForce GTX 460 wyposażonej w 1024 MB pamięci oraz 256-bitową szynę jest zdecydowanie wyższa od prezentowanego wcześniej wykastrowanego Colorfula. W tekście zaprezentowałem część z dość szerokiego zestawienia otrzymanych wyników natomiast po pełne ich zestawienie zapraszamy do nowego rankingu kart graficznych.

Karty z chipsetem GeForce GTX 460 są jednymi z ciekawszych, według mnie, propozycji nVidii dostępnych na rynku. Niestety różnica w wydajności pomiędzy modelem z 1024 MB, a tym z 768 MB jest na tyle znaczna, że warto się chyba zastanowić nad dołożeniem paru złotych i zakupie tej pierwszej.

Zotac do zakupu swojego produktu zachęca klientów bardzo atrakcyjną ceną na poziomie około 830 zł. W ramach tej kwoty oprócz samej karty otrzymamy również przyzwoitą wydajność zarówno w starszym DX10 jak również w najnowszej odsłonie tego API – DirectX11. Jest tu również ciekawa gra Ubistoftu – Prince of Persia: The Forgotten Sands. Na zaostrzenie naszego apetytu Zotac objął wszystkie swoje karty graficzne pięcioletnim okresem gwarancyjnym.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 47
    • Wyposażenie i dane techniczne 97
    • Chłodzenie 43
    • Wydajność 40
  • Kod producenta ZT-40402-10P
  • Gwarancja [miesiące] 60
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 460
  • Liczba jednostek zunifikowanych 336
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 675
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] 1350
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 3600
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 0.4
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 1/0/1/0
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 258,96
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 13931
    • GPU Score 12549
    • GPU Test 1 38
    • GPU Test 2 35
    • CPU Score 20807
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 6542
    • GPU Score 6316
    • GPU Test 1 20
    • GPU Test 2 17
    • CPU Score 20494
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 20525
    • SM2.0 Score 8229
    • HDR/SM3.0 Score 9413
    • CPU Score 5895
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 111.58
      • 4xAA [FPS] 96.51
      • 8xAA [FPS] 83.63
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 95.88
      • 4xAA [FPS] 82.62
      • 8xAA [FPS] 70.36
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 83.96
      • 4xAA [FPS] 70.03
      • 8xAA [FPS] 59.38
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 57.71
      • 4xAA [FPS] 46.43
      • 8xAA [FPS] 37.93
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 39.77
      • AAx4 34.4
      • AAx8 33.0
    • 1680x1050
      • AAx0 31.13
      • AAx4 26.84
      • AAx8 26.49
    • 1920x1200
      • AAx0 25.04
      • AAx4 21.61
      • AAx8 21.38
    • 2560x1600
      • AAx0 15.07
      • AAx4 11.79
      • AAx8 11.22
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 65
      • Night [FPS] 63
      • Rain [FPS] 66
      • Sun [FPS] 35
      • Average [FPS] 57
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 29
      • Night [FPS] 28
      • Rain [FPS] 29
      • Sun [FPS] 19
      • Average [FPS] 26
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 14
      • Night [FPS] 14
      • Rain [FPS] 14
      • Sun [FPS] 11
      • Average [FPS] 13
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 8
      • Night [FPS] 8
      • Rain [FPS] 8
      • Sun [FPS] 6
      • Average [FPS] 8
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 69
      • Night [FPS] 73
      • Rain [FPS] 77
      • Sun [FPS] 46
      • Average [FPS] 66
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 43
      • Night [FPS] 44
      • Rain [FPS] 47
      • Sun [FPS] 30
      • Average [FPS] 41
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 30
      • Night [FPS] 32
      • Rain [FPS] 33
      • Sun [FPS] 22
      • Average [FPS] 29
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 17
      • Night [FPS] 18
      • Rain [FPS] 19
      • Sun [FPS] 12
      • Average [FPS] 17
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 124.9
      • 4xAA 8xAF [FPS] 112.7
      • 8xAA 16xAF [FPS] 99.6
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 101.1
      • 4xAA 8xAF [FPS] 90.3
      • 8xAA 16xAF [FPS] 80.5
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 83.2
      • 4xAA 8xAF [FPS] 73.8
      • 8xAA 16xAF [FPS] 65.2
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 50.4
      • 4xAA 8xAF [FPS] 44.4
      • 8xAA 16xAF [FPS] 39.1
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 76.0
      • DX11 46.9
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 44.8
      • DX11 30.6
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 31.5
      • DX11 22.6
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 5.4
      • DX11 3.2
  • DiRT2
    • 1280x1024
4
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.