HIS Radeon HD 6870 1024MB GDDR5

HIS jest kolejną z kart w naszym zestawieniu wyposażoną w chipset Radeon HD 6870. Podobnie jak u poprzedników jego system chłodzenia, a także częstotliwości pracy są standardowe. Również zawartość opakowania z kartą jest przeciętna. Oprócz przejściówki z DVI na D-Sub, dwóch kabli zasilających oraz

Od premiery nowych układów AMD minął już prawie miesiąc a na naszym rynku na razie cisza z wersjami podkręconymi… Z braku lepszego zajęcia wziąłem do testów kolejnego referenta – tym razem od HIS’a. Zanim jednak przejdziemy do konkretów, przypomnijmy sobie budowę nowości AMD.

Pierwszymi kartami z nowej serii, które trafiły na rynek są Radeony HD 6850 oraz HD 6870. Zostały one wyposażone w rdzenie o kodowej nazwie Barts, natomiast już 28 listopada będziemy pisali o wydajniejszych Caymanach (HD 6900) a następnie pod koniec roku o high-endowym Antillesie (HD 6990). W tym momencie warto wspomnieć o zmianie numeracji w nowych układach. W momencie przechodzenia z serii HD 4000 na HD 5000 odpowiednikiem i jednoczesnym następcą układu HD 4870 był HD 5870. Obecnie sytuacja ta uległa zmienia. AMD chcąc zrobić sobie miejsce dla kart low-end postanowiło podnieść numerację o 100. W praktyce oznacza to tyle, że prezentowane ostatnio Radeony HD 6870 będziemy porównywali z HD 5770, a słabszego HD 6850 z HD 5750.

Prezentowany dziś HIS  Radeon HD 6870 jest kartą pracującą ze standardowym taktowaniem. Jego rdzeń ma zatem częstotliwość 900 MHz, natomiast 1 GB szybkich pamięci GDDR5 efektywną prędkość 4200 MHz. Liczba procesorów w modelu tym wzrosła z  800 w modelu HD 5770 do 1120 a liczba jednostek ROP uległa podwojeniu i wynosi 32 – czyli tyle samo co w Radeonach HD 5870. Podwojona została również szerokość szyny danych i ostatecznie wynosi 256–bit.

Model który dostaliśmy do testów oprócz standardowego taktowania ma również referencyjny system chłodzenia. Na pierwszy rzut oka jest on identyczny jak w modelu HD 5870, natomiast zdecydowanie poprawiła się tu kultura pracy. Mimo zastosowania turbiny w trakcie pomiarów w komorze bezechowej HIS generował średnio 33,9 dB, natomiast po rozpoczęciu grania wartość ta rosła do około 44,2 dB. Również temperatury panujące na GPU są dużo niższe niż w kartach poprzedniej generacji a o podobnej wydajności i wahają się od 45 stopni w idle do 85 w czasie obciążenia.

HIS Radeon HD 6870 identycznie jak i pokazywany w trakcie premiery model AMD na tylnym panelu ma dwa wyjścia mini DP, jedno pełnowymiarowe HDMI 1,4 oraz dwa DVI. Dzięki takiemu zestawieniu jesteśmy w stanie podłączyć pod jedną kartę graficzną aż sześć monitorów jednocześnie a następnie skonfigurować je do wspólnej pracy (AMD Eyefinity).

W opakowaniu oprócz samej karty znajdziemy również dwie przejściówki zasilania z moleksa na 6-pin PEG, mostek CrossFire, oraz jedną przejściówkę z DVI na analogowego D-Sub. Zabrakło tu niestety gier tak chętnie rozdawanych w momencie premiery układów HD 5000.

Wydajność karty jest na wysokim poziomie. W trakcie testów przeprowadzonych w Laboratorium prezentowany HIS śmiało konkurował z wydajniejszym, jednogigowym Radeonem HD 5870, a nawet GeForce’m GTX 470. W zależności od testu wydajniejszy był albo produkt AMD albo nVidii. W tekście zaprezentowaliśmy część z otrzymanych w trakcie pomiarów wyników, natomiast po pełne ich zestawienie zapraszam na stronę z rankingami.

HIS Radeon HD 6870 1024MB GDDR5 jest kartą wydajną a jej cena zaczyna powoli spadać do sugerowanej. Na dzień dzisiejszy HIS to wydatek około 890 zł.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 55
    • Wyposażenie i dane techniczne 93
    • Chłodzenie 70
    • Wydajność 47
  • Kod producenta H687F1G2M
  • Gwarancja [miesiące] 36
  • Producent chipsetu AMD
  • Model chipsetu Radeon HD 6870
  • Liczba jednostek zunifikowanych 1120
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 900
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] 100
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] nd.
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] nd.
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 4200
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 0.2
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 1/0/0/2
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 10,10
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 16850
    • GPU Score 15817
    • GPU Test 1 48
    • GPU Test 2 45
    • CPU Score 20954
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 7681
    • GPU Score 7434
    • GPU Test 1 24
    • GPU Test 2 19
    • CPU Score 20829
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 21317
    • SM2.0 Score 8410
    • HDR/SM3.0 Score 10151
    • CPU Score 5839
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 121.77
      • 4xAA [FPS] 102.5
      • 8xAA [FPS] 85.27
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 108.68
      • 4xAA [FPS] 88.28
      • 8xAA [FPS] 72.84
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 98.7
      • 4xAA [FPS] 78.22
      • 8xAA [FPS] 63.87
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 71.29
      • 4xAA [FPS] 54.76
      • 8xAA [FPS] 43.56
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 48.4
      • AAx4 43.02
      • AAx8 40.36
    • 1680x1050
      • AAx0 38.98
      • AAx4 34.45
      • AAx8 32.03
    • 1920x1200
      • AAx0 32.18
      • AAx4 28.35
      • AAx8 21.7
    • 2560x1600
      • AAx0 20.2
      • AAx4 14.71
      • AAx8 4.07
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 72
      • Night [FPS] 71
      • Rain [FPS] 74
      • Sun [FPS] 43
      • Average [FPS] 65
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 56
      • Night [FPS] 50
      • Rain [FPS] 53
      • Sun [FPS] 32
      • Average [FPS] 48
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 35
      • Night [FPS] 30
      • Rain [FPS] 31
      • Sun [FPS] 22
      • Average [FPS] 30
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 20
      • Night [FPS] 17
      • Rain [FPS] 18
      • Sun [FPS] 12
      • Average [FPS] 17
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 94
      • Night [FPS] 96
      • Rain [FPS] 102
      • Sun [FPS] 50
      • Average [FPS] 86
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 58
      • Night [FPS] 54
      • Rain [FPS] 57
      • Sun [FPS] 33
      • Average [FPS] 51
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 40
      • Night [FPS] 35
      • Rain [FPS] 37
      • Sun [FPS] 23
      • Average [FPS] 34
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 23
      • Night [FPS] 20
      • Rain [FPS] 21
      • Sun [FPS] 13
      • Average [FPS] 19
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 146.0
      • 4xAA 8xAF [FPS] 134.7
      • 8xAA 16xAF [FPS] 123.9
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 121.9
      • 4xAA 8xAF [FPS] 110.1
      • 8xAA 16xAF [FPS] 101.7
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 105.2
      • 4xAA 8xAF [FPS] 92.5
      • 8xAA 16xAF [FPS] 86.4
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 71.0
      • 4xAA 8xAF [FPS] 62.0
      • 8xAA 16xAF [FPS] 57.0
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 89.1
      • DX11 49.9
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 50.9
      • DX11 31.6
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 35.4
      • DX11 22.4
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 3.5
      • DX11 3.0
  • DiRT2
    • 1280x1024
11
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.