Leadtek WinFast GeForce GTS 450 Extreme 1024MB GDDR5

Leadtek WinFast GeForce GTS 450 Extreme to jedna z pierwszych, podkręconych kart graficznych z tym chipsetem. W odróżnieniu od modelu referencyjnego ma ona zmieniony system chłodzenia a wszystkie jej zegary zostały wysoko podniesione dzięki czemu jest ona wydajniejsza średnio o 5% od modelu

Premiera układów Nvidia GTX 460 była jedną z ciekawszych w tym roku, natomiast było jasne iż nie będzie ona konkurencją dla kart z niższego segmentu mainstream. Przyszedł czas aby zieloni zademonstrowali coś, co będzie śmiało mogło konkurować z udanymi Radonami z serii HD 5700 i tak oto powstał GTS 450. Dziś pragnę Wam zademonstrować podkręconą kartę wykorzystującą ten układ – Leadteka WinFast GeForce GTS 450 Extreme.

O kartach tych pisałem więcej w momencie ich premiery, natomiast teraz przedstawię jedynie skróconą wersję dotyczącą ich budowy.

Sercem GeForce GTS 450 jest rdzeń oznaczony symbolem GF106. Oferuje on nowemu produktowi 192 jednostki cieniujące (336 miał GTX 460 w wersji z 768MB pamięci), 16 ROP (24 w GTX 460) oraz 32 jednostki teksturujące (56 w GTX 460). W referencyjnym modelu rdzeń karty pracuje z częstotliwością 783 MHz natomiast jednostki cieniujące mają zegar ustawiony ma poziomie 1566 MHz. Podobnie jak u poprzednika, tak i w GTS 450 użyte zostały pamięci GDDR5 (efektywne taktowanie 3600 MHz), natomiast pracują one na 128-bitowej szynie danych.

Prezentowany dziś Leadtek od modelu referencyjnego różni się w zasadzie pod każdym względem. Zacznijmy jednak od tego co jest najważniejsze – od zegarów. Extreme w nazwie prezentowanego produktu oznacza iż częstotliwość pracy komponentów zostały podniesione do poziomu 850 MHz dla rdzenia karty, 1700 MHz dla jednostek cieniujących oraz zaledwie o 8 MHz dla pamięci.

Oprócz zegarów zmianie uległ również układ chłodzenia. Składa się on ze sporego aluminiowego radiatora o miedzianej podstawie oraz centralnie umieszczonego wentylatora. Aby usprawnić odprowadzanie ciepła z GPU z podstawy wyprowadzone zostały dwie rurki heatpipe. Konstrukcję tą należy uznać za bardzo udaną. W trakcie naszych testów temperatura karty w trybie idle (pulpit systemu Windows) wynosiła zaledwie 33° C przy generowanym hałasie na poziomie 34 dB, natomiast w pełnym obciążeniu obie wartości wzrastały do 73° C oraz 43 dB.

Wydajność karty, jak na segment mainstream jest całkiem niezła. Fabrycznie podkręcony Leadtek WinFast GeForce GTS 450 Extreme uplasował sie zaraz za referencyjnym GTX 460 768MB będąc od niego zdecydowanie tańszym oraz zaledwie 5% wolniejszym. Bardzo dobrze prezentuje się wydajność Leadteka GTS 450 Extreme względem Radeonów HD 5750 które są o 7% wolniejsze a ich cena jest na bardzo zbliżonym poziomie.

WinFast GeForce GTS 450 Extreme to bardzo udana karta graficzna z odpowiednio zbalansowanymi ustawieniami oraz wydajnym, a zarazem cichym układem chłodzenia. Dzięki podniesionym częstotliwościom pracy jest ona idealnym konkurentem droższych GTX 460 z 768 MB pamięci.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 37
    • Wyposażenie i dane techniczne 62
    • Chłodzenie 76
    • Wydajność 28
  • Kod producenta GTS450-1024D5-SFAS-1
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTS 450
  • Liczba jednostek zunifikowanych 192
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 850
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] 1700
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 3608
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 128
  • Czas dostępu [ns] 0.5
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 0/1/0/0
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 260,99
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 10601
    • GPU Score 9098
    • GPU Test 1 27
    • GPU Test 2 26
    • CPU Score 21015
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 4682
    • GPU Score 4498
    • GPU Test 1 14
    • GPU Test 2 12
    • CPU Score 20925
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 17263
    • SM2.0 Score 7116
    • HDR/SM3.0 Score 7148
    • CPU Score 5851
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 83.43
      • 4xAA [FPS] 69.21
      • 8xAA [FPS] 57.57
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 71.41
      • 4xAA [FPS] 57.42
      • 8xAA [FPS] 46.86
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 60.93
      • 4xAA [FPS] 46.93
      • 8xAA [FPS] 37.01
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 40.15
      • 4xAA [FPS] 30.52
      • 8xAA [FPS] 23.97
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 28.3
      • AAx4 23.3
      • AAx8 23.03
    • 1680x1050
      • AAx0 22.06
      • AAx4 18.12
      • AAx8 17.97
    • 1920x1200
      • AAx0 17.56
      • AAx4 14.2
      • AAx8 14.07
    • 2560x1600
      • AAx0 10.34
      • AAx4 7.71
      • AAx8 7.32
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 48
      • Night [FPS] 46
      • Rain [FPS] 48
      • Sun [FPS] 25
      • Average [FPS] 42
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 20
      • Night [FPS] 19
      • Rain [FPS] 20
      • Sun [FPS] 13
      • Average [FPS] 18
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 10
      • Night [FPS] 9
      • Rain [FPS] 10
      • Sun [FPS] 7
      • Average [FPS] 9
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 5
      • Night [FPS] 5
      • Rain [FPS] 5
      • Sun [FPS] 4
      • Average [FPS] 5
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 52
      • Night [FPS] 55
      • Rain [FPS] 58
      • Sun [FPS] 33
      • Average [FPS] 50
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 31
      • Night [FPS] 32
      • Rain [FPS] 34
      • Sun [FPS] 21
      • Average [FPS] 30
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 22
      • Night [FPS] 22
      • Rain [FPS] 24
      • Sun [FPS] 15
      • Average [FPS] 21
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 13
      • Night [FPS] 13
      • Rain [FPS] 13
      • Sun [FPS] 9
      • Average [FPS] 12
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 92.4
      • 4xAA 8xAF [FPS] 76.7
      • 8xAA 16xAF [FPS] 68.0
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 72.0
      • 4xAA 8xAF [FPS] 59.8
      • 8xAA 16xAF [FPS] 52.8
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 57.6
      • 4xAA 8xAF [FPS] 47.2
      • 8xAA 16xAF [FPS] 40.9
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 35.0
      • 4xAA 8xAF [FPS] 28.8
      • 8xAA 16xAF [FPS] 25.4
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 53.4
      • DX11 33.7
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 29.7
      • DX11 20.9
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 19.5
      • DX11 14.4
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 3.2
      • DX11 0.0
  • DiRT2
    • 1280x1024
1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.