Mio Moov S605 EU Plus 44

Nawigacja samochodowa Mio Moov S605 EU Plus 44 z nowym oprogramowaniem Mio Spirit II to lekko podrasowana wersja S600. Podobnie jak poprzednik to nie tylko sprzęt wskazujący drogę, ale i przewodnik po okolicy. Samo nawigowanie ma także kilka ułatwień dla kierowców, jak korzystanie z kanału TMC,

Nawigacja samochodowa Mio Moov S605 EU Plus 44 z nowym oprogramowaniem Mio Spirit II to lekko podrasowana wersja S600. Od poprzednika różni się nieznacznie wagą, oraz kilkoma funkcjami. Mamy możliwość sprawdzenia numerów pomocy drogowej w całej Europie, a mapa zawiera zbiór budynków w 3D pomagających zorientować się w okolicy. W Polsce to baza ok. 200 budynków. Podobnie jak poprzednik to nie tylko sprzęt wskazujący drogę, ale i przewodnik po okolicy. Mamy do dyspozycji funkcję  eksploruj, wybieramy okolicę i odszukamy pobliskie POI. Dzięki temu nie będziemy musieli przeszukiwać poszczególnych kategorii, a znalezienie interesującego nas miejsca stanie się prostsze. Mapy są dokładne, a przy zakupie możemy liczyć na dwie darmowe aktualizacje, które dość łatwo przeprowadzić za pomocą załączonego oprogramowania.

Wynik przeciętny, choć granicach rozsądku, po nieco ponad pół minuty możemy rozpocząć korzystanie z nawigacji.

Wynik przeciętny, choć granicach rozsądku, po nieco ponad pół minuty możemy rozpocząć korzystanie z nawigacji.

Jak to bywa z tego typu urządzeniami, trzeba się nieco przyzwyczaić do sposobu nawigowania i poruszania się po menu urządzenia. Nieprzyjemne natomiast bywają dźwięki dotyku mające potwierdzać wybraną funkcję czy adres, szczególni przy wysokiej głośności. Można je oczywiście wyłączyć, a na pewno nie będą przeszkadzać jeśli urządzenie zamontujemy na szybie. Na obudowie nawigacji mamy dwa przyciski za pomocą których szybko wrócimy do głównego menu, czy zaznaczymy „szpilką” ważne dla nas miejsce. Mankamentem jest nieco krótki czas pracy na baterii, oraz zielony kolor wyznaczonej trasy i pojazdu zlewający się od czasu do czasu np. z oznaczeniem lasu.

Dość długa trasa obliczona w nieco ponad pół minuty, wynik całkiem przyzwoity, choć można i szybciej.

Dość długa trasa obliczona w nieco ponad pół minuty, wynik całkiem przyzwoity, choć można i szybciej.

Jak w wielu innych nawigacjach możemy także jechać do miejsc ze zdjęć, które mają zapisaną geolokalizacje. Łatwo skorzystać z całkiem obszernej bazy takich zdjęć z Internetu.

Do naszej dyspozycji pozostaje wejście audio-video, jeśli chcielibyśmy skorzystać z rozrywki multimedialnej lub kamery cofania. Samo nawigowanie ma także kilka ułatwień dla kierowców, jak korzystanie z kanału TMC, asystent pasa ruchu, lokalizacje fotoradarów, czy możliwość zaplanowania trasy oszczędnej – urządzenie planuje trasę tak by znalazło się na niej jak najmniej zakrętów oraz świateł, co ma zaoszczędzić paliwo.

Obliczenie krótszej trasy to pestka dla tej nawigacji, choć rekordziści potrafią szybciej to wynik jest całkiem dobry.

Obliczenie krótszej trasy to pestka dla tej nawigacji, choć rekordziści potrafią szybciej to wynik jest całkiem dobry.

Spory pięciocalowy ekran i dość solidna obudowa sprawiają całkiem dobre pierwsze wrażenie. Wynik w naszym rankingu stawia je ponad przeciętną, jednak poza pierwszą dziesiątką.

Robert Dutkiewicz
  • Oceny
    • Łączna 81
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.