Kinect, czyli interaktywny zestaw konsolowej rozrywki od Microsoftu

Kinect będzie rozpoznawał każdy szczegół naszych dłoni i palców

Microsoft Kinect

Ekipa zajmująca się kontrolerem Kinect ponoć ciężko pracuje nad nowym metodami kompresji i dystrybucji danych, przez co kontroler mógłby przesyłać większą ilość danych do konsoli. Wąskim gardłem jest tu standard USB, który pozwala na przesył 16 MB/s. Według oficjalnej specyfikacji, standard ten co prawda powinien potrafić przesyłać nawet 35 MB/s, ale wtedy nie można by było podłączyć w tym czasie żadnego innego urządzenia do Xboksa.

Na tę chwilę sensor Kinekta przesyła obraz o rozdzielczości 320 x 240 pikseli przy 30 klarkach na sekundę. Aktualizacja miałaby zwiększyć ową rozdzielczość do 640 x 480, co pozwoliłoby na rozpoznawanie palców i ruchów dłoni.