Ekran wyboru przeglądarek pomaga Operze zwiększyć udział w rynku

Microsoft poprawia ekran wyboru przeglądarek

Microsoft wziął do serca zarzuty o braku losowości ekranu wyboru przeglądarek. Gigant z Redmond zmienił algorytm odpowiedzialny za losowanie ikon.

W Internecie pojawiły się wątpliwości co do algorytmu losowania ikon w ekranie wyboru przeglądarek w Windows. Dotychczas najczęściej na pierwszym miejscu pojawiał się Google Chrome, zaś na piątym: Windows Internet Explorer. Błąd, zdaniem analityków, nie był intencjonalny. Zastosowano w nim bowiem JavaScript „Math.random()” w niepoprawny sposób.

Nowy algorytm ma zwiększyć losowość prezentowanych przeglądarek, by uciąć spekulacje dotyczące faworyzowania jednego produktu konkurencji kosztem innego.

0
Źródło: IDG.pl
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.