Apple zabrania korzystania z kompilatorów Flash-to-iPhone

Steve Jobs konsekwentnie przegania Flasha ze swoich urządzeń. Wraz z premierą bety iPhone OS 4 pojawiła się nowa umowa licencyjna, która m.in. zabrania korzystania z kompilatorów typu Flash-to-iPhone.

Niechęć Steve’a Jobsa do Adobe najwyraźniej nie mija. Uaktualniona umowa licencyjna iPhone OS, w sekcji 3.3.1, nakazuje wykorzystania tylko API, które są w niej wymienione. Aplikacje muszą być tworzone w Objective-C, C, C++ lub JavaScript. Tylko kod w C, C++, and Objective-C może być kompilowany do udokumentowanych API. Translacje i warstwy zgodności są zakazane.

Oznacza to, że programiści muszą wykorzystać Framework Objective-C i Cocoa Touch, by ich aplikacja trafiła na App Store. Narzędzia zawarte w Adobe Flash Professional CS5, Unity3D czy MonoTouch i inne oparte o.NET czy C# nie zdadzą egzaminu. Programiści tworzący na Windows raczej nie będą zadowoleni.

Źródło: Daring Fireball
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.