Pac-Man Google’a to 4,8 miliona godzin, które mogliśmy spędzić na pracy

W ostatni piątek na stronie głównej wyszukiwarki Google umieszczono interaktywne logo koncernu, które umożliwiało grę w Pac-Mana. W ten sposób gigant z Mountain View oddal hołd jednej z najbardziej kultowych gier arkadowych wszechczasów.
Grałeś w PAC-MAN-a? Powspominaj. Nie grałeś? Zagraj!
Grałeś w PAC-MAN-a? Powspominaj. Nie grałeś? Zagraj!

RescueTime, które zajmuje się pomaganiem firmom w optymalizacji pracy, wykonało z tej okazji kilka obliczeń. Statystyki pokazują, jak potężne jest Google…

RescueTime przebadało 11 000 losowo dobranych użytkowników Google’a. Średnio, użytkownicy spędzili na stronie głównej wyszukiwarki tego dnia 36 sekund więcej, niż zwykle. Zakładamy, że 75 procent użytkowników nie wiedziało, że logo jest interaktywne. Bierzemy też dane z Wolfram Alpha, które twierdzą, że tego dnia Google miało 504 703 000 unikalnych gości. No to czas na kompilację danych:

  • Google Pac-Man “zeżarł” łącznie 4 819 352 godziny czasu użytkowników
  • Biorąc pod uwagę średni światowy koszt pracownika (koszt to około 160 procent wartości pensji), który wynosi 25 dolarów za godzinę, wychodzi, że firmy straciły roboczogodziny swoich pracowników o łącznej wartości 120 483 800 dolarów
  • Za tyle samo można nająć wszystkich 19 835 pracowników Google’a, od kierownictwa aż po woźnego na sześć tygodni
  • Gdyby wszystkich pracowników świata zatrudniało Google, ze swoją średnią pensją i kosztem pracownika, straty wzrosłyby do 298 803 988 dolarów

Google JEST potężne. Przypominamy, że mówimy tylko o logo w wyszukiwarce…