Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB GDDR5

Gigabyte GV-N570D5-13I-B pomimo tego ze jest karta referencyjnie taktowaną zapewnia swoim użytkownikom wysoką wydajność, cichą pracę układu chłodzenia oraz niski pobór prądu. Jej dużym atutem jest tez przystępna cena.

W momencie premiery kart graficznych Nvidia GeForce GTX 580 rynek otrzymał nową topową jednordzeniową konstrukcję skierowaną głównie do entuzjastów. Jej cena nie rzadko sięgała ponad 2000 zł, a więc kwotę daleką od tej, którą zwykły gracz jest w stanie przeznaczyć na zakup nowego podzespołu… Aby ułatwić dostęp do nowej serii Fermiego, a jednocześnie obniżyć koszt produkcji i zarazem zakupu, Nvidia zdecydowała się na kolejną premierę pokazując GeForce GTX 570.

Różnic w budowie zewnętrznej pomiędzy GTX 580, a młodszym GTX 570 nie ma w ogóle. Karty mają tą samą długość PCB, tą samą turbinę chłodzącą, a także wyjścia. Więcej zmian znajdziemy natomiast w specyfikacji rdzenia. Nowy GeForce został przez producenta wyposażony w 480 jednostek cieniujących, 40 TOP’ów oraz 60 jednostek teksturujących. Dla przypomnienia w GTX 580 wartości te wynosiły odpowiednio 512, 48 oraz 64. Zmniejszeniu uległy również taktowania z którymi karta pracuje. Standardowo wynoszą one 732 MHz dla rdzenia, 1464 MHz dla jednostek cieniujących oraz 3800 MHz dla szybkich pamięci GDDR5. Zwężono także szynę danych i z 384 bitów w GTX 580 w GTX 570 zostało jedynie 320. Wiąże się to również z zastosowaniem 1280 MB pamięci w modelach referencyjnych.

Prezentowany model marki Gigabyte jest produktem w pełni referencyjnym. Od innych podobnych kart odróżnia go jedynie zmieniona naklejka na plastikowej pokrywie oraz bogatsze wyposażenie dodatkowe. Zanim jednak do niego przejdziemy wspomnę jeszcze o wyjściach wideo oferowanych przez kartę.  Została ona wyposażona identycznie jak GTX 580 w dwa złącza DVI oraz jedno mini HDMI.

W opakowaniu oprócz jednej przejściówki DVI – D-Sub, kabla HDMI (z obu stron z normalnych rozmiarów) oraz dwóch przejściówek zasilania ze złączy molex na 6-pin PEG nie znajdziemy  przejściówki z mini HDMI na HDMI. Bez niej nie jesteśmy w stanie wykorzystać możliwości oferowanych przez to wyjście a dołączony kabel staje się bezużyteczny.

Wydajność układu GTX 570 jest na bardzo przyzwoitym poziomie. W testach przeprowadzonych w naszym Laboratorium referencyjny produkt bez problemu konkurował z podkręconymi układami GeForce GTX 480, a także prezentowanymi niedawno Radeonami HD 6950. W stosunku do tych pierwszych był szybszy średnio o 1-2%, natomiast produkty AMD wyprzedzał średnio o 5%.

Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB GDDR5 jest kartą  wręcz idealną. Cicha, wydajna, wykazująca mniej zapotrzebowania na prąd niż układy poprzedniej serii (GTX 400). Niestety nadal drogą. W momencie premiery mówiło się o cenie w okolicach 1200 zł, ale w czasie kiedy przeprowadzamy testy za produkt Gigabyte trzeba zapłacić średnio 1370 zł.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 67
    • Wyposażenie i dane techniczne 79
    • Chłodzenie 71
    • Wydajność 62
  • Kod producenta GV-N570D5-13I-B
  • Gwarancja [miesiące] 36
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 570
  • Liczba jednostek zunifikowanych 480
  • Pamięć [MB] 1280
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 732
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] 1464
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 3800
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 320
  • Czas dostępu [ns] 0.4
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 0/1/0/0
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 263,09
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 21249
    • GPU Score 21349
    • GPU Test 1 64
    • GPU Test 2 61
    • CPU Score 20956
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 11137
    • GPU Score 10872
    • GPU Test 1 34
    • GPU Test 2 30
    • CPU Score 20729
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 22437
    • SM2.0 Score 8392
    • HDR/SM3.0 Score 11370
    • CPU Score 5906
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 134.94
      • 4xAA [FPS] 122.59
      • 8xAA [FPS] 112.96
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 122.66
      • 4xAA [FPS] 113.06
      • 8xAA [FPS] 97.52
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 114.18
      • 4xAA [FPS] 100.17
      • 8xAA [FPS] 82.67
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 84.27
      • 4xAA [FPS] 68.07
      • 8xAA [FPS] 54.82
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 59.4
      • AAx4 52.66
      • AAx8 51.99
    • 1680x1050
      • AAx0 48.87
      • AAx4 42.44
      • AAx8 41.93
    • 1920x1200
      • AAx0 40.27
      • AAx4 34.61
      • AAx8 34.2
    • 2560x1600
      • AAx0 24.66
      • AAx4 20.99
      • AAx8 20.81
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 94
      • Night [FPS] 90
      • Rain [FPS] 94
      • Sun [FPS] 46
      • Average [FPS] 81
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 42
      • Night [FPS] 40
      • Rain [FPS] 41
      • Sun [FPS] 26
      • Average [FPS] 37
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 20
      • Night [FPS] 19
      • Rain [FPS] 19
      • Sun [FPS] 14
      • Average [FPS] 18
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 12
      • Night [FPS] 11
      • Rain [FPS] 12
      • Sun [FPS] 8
      • Average [FPS] 11
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 120
      • Night [FPS] 127
      • Rain [FPS] 135
      • Sun [FPS] 79
      • Average [FPS] 115
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 76
      • Night [FPS] 80
      • Rain [FPS] 84
      • Sun [FPS] 53
      • Average [FPS] 73
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 55
      • Night [FPS] 57
      • Rain [FPS] 60
      • Sun [FPS] 39
      • Average [FPS] 53
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 34
      • Night [FPS] 35
      • Rain [FPS] 37
      • Sun [FPS] 23
      • Average [FPS] 32
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 183.7
      • 4xAA 8xAF [FPS] 170.4
      • 8xAA 16xAF [FPS] 149.4
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 157.3
      • 4xAA 8xAF [FPS] 140.8
      • 8xAA 16xAF [FPS] 124.9
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 138.0
      • 4xAA 8xAF [FPS] 119.2
      • 8xAA 16xAF [FPS] 105.4
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 89.4
      • 4xAA 8xAF [FPS] 75.5
      • 8xAA 16xAF [FPS] 66.1
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 116.6
      • DX11 80.5
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 65.7
      • DX11 48.4
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 45.9
      • DX11 34.8
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 23.4
      • DX11 18.3
  • DiRT2
    • 1280x1024
8
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.