Wirtualne zabawki dla dzieci od Intela

Intel na targach CES 2011 pokazał, że klocki Lego to żaden przeżytek. Wykorzystanie cyfrowych udogodnień przenosi zabawę na zupełnie nowy poziom.

To co widzicie na klipie wideo poniżej, to zatarcie się granicy pomiędzy wirtualnymi a prawdziwymi zabawkami. Badacze z laboratorium firmy Intel w Seattle opracowali algorytmy rozpoznawania trójwymiarowych kształtów, które dopasowują się do zabawek z klocków Lego. Dzięki nim zbudowany przez nas smok zieje ogniem a „klockowy” pociąg czeka, aż wszyscy wirtualni pasażerowie wsiądą, by ruszyć po wirtualnych torach.

Oczywiście, klocki Lego to tylko przykład. Nie ma żadnych przeszkód, by ten sam mechanizm opracował wirtualny dom dla naszych lalek czy też pole bitwy dla żołnierzyków G.I. Joe.

Aplikacja pracuje na komputerze z procesorem Core i7 i systemem Gentoo.

Źródło: Mashable
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.