Zotac GeForce GTX 460 SE 1024MB GDDR5

GeForce GTX 460 SE jest kartą która została na rynek wprowadzona bez większego rozgłosu... Jest ona łącznikiem pomiędzy układami GeForce GTS 450 a słabszym z dwóch GeForce'ów GTX 460.

Karty graficzne wykorzystujące rdzenie Nvidii GTX 460 są na rynku od połowy lipca zeszłego roku. Swoją całkiem niezłą wydajność zawdzięczają zmodernizowanemu układowi GF100 na którym bazowały pierwsze Fermi, a który w GTX 460 ujrzał swoją nową odsłonę – GF104. W naszym rankingu znajdziecie zarówno referencyjne modele, jak również te podkręcone. Dziś chcę Wam zaprezentować GTX 460 w wersji SE.

Jak zapewne pamiętacie z artykułu Nvidia w dniu premiery zaprezentowała nam dwie karty GTX 460. W obu przypadkach referencyjnie pracują one z częstotliwością 675 MHz dla rdzenia, 1350 MHz dla jednostek cieniujących oraz efektywnymi 3600 MHz dla pamięci GDDR5. Obie karty różnią się miedzy sobą ilością ROP’ów. W mocniejszej wersji dostępne są 32, natomiast słabsza wersja ma ich tylko 24. Kolejną z różnic jest szerokość szyny danych do komunikacji z pamięciami dostępna w obu kartach.Wydajniejsze z nich dysponuje jej 256-bitową odmianą, natomiast słabsza 192-bitową. Przekłada się to bezpośrednio na ilość dostępnej na kartach pamięci RAM. Na półkach sklepowych są dostępne zatem GeForce GTX 460 z 1024 MB bądź jego słabsza odmiana z 768 MB.

Jak się jednak okazuje oprócz tych dwóch konfiguracji doczekaliśmy się również trzeciej. Jest ona wyposażona w 1024 MB pamięci GDDR5 i od „pełnego” odpowiednika odróżnia się jedynie ilością jednostek cieniujących – ma ich 288 zamiast 336.

Zotac ZT-40409-10P, którego otrzymaliśmy do testów jest kartą podkręconą, wyposażoną we wspomniany wyżej układ GTX 460 SE. Jej GPU pracuje z częstotliwością 680 MHz a jednostki cieniujące z zegarem 1360 MHz. Jeżeli porównamy te wartości z tymi, wykorzystywanymi w referencyjnych GTX 460, to zauważymy że są one wyższe odpowiednio o 5 oraz 10 MHz. Większe zmiany zaszły w taktowaniu pamięci, które zmniejszono ze standardowych 3600 MHz do 3400 MHz..

W naszych testach nowa karta Zotac GeForce GTX 460 SE wypadła całkiem przyzwoicie  oferując wydajność na poziomie referencyjnego „pełnego” GTX 460 z 1024 MB pamięci. Średnio w testach różnica miedzy tymi dwoma produktami wynosi około 2%, natomiast wersja SE wykazuje zdecydowanie mniejsze zapotrzebowanie na prąd. W trakcie spoczynku SE zadowalała się 70 W (104 W GTX 460), natomiast w trakcie obciążenia wartość ta rosła do 300 W (315 W GTX 460).

Zotac GeForce GTX 460 SE jest pomostem pomiędzy układem GTX 460 z 768 MB pamięci a wersją z 1024 MB. Pod względem wydajności oraz ceny idealnie się tu komponuje. Do jej zalet należy również cicha praca układu chłodzenia dzięki któremu jest zdecydowanie atrakcyjniejsza dla użytkowników komputerów media center, którzy na swoich maszynach od czasu do czasu pragną uruchomić również w jakąś grę.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 47
    • Wyposażenie i dane techniczne 86
    • Chłodzenie 73
    • Wydajność 38
  • Kod producenta ZT-40409-10P
  • Gwarancja [miesiące] 60
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 460 SE
  • Liczba jednostek zunifikowanych 288
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 680
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] 1360
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 3400
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 0.5
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 1/0/1/0
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 263,09
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 13549
    • GPU Score 12145
    • GPU Test 1 36
    • GPU Test 2 35
    • CPU Score 20741
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 6326
    • GPU Score 6102
    • GPU Test 1 19
    • GPU Test 2 17
    • CPU Score 20900
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 20350
    • SM2.0 Score 8269
    • HDR/SM3.0 Score 9208
    • CPU Score 5864
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 105.14
      • 4xAA [FPS] 93.19
      • 8xAA [FPS] 81.74
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 91.18
      • 4xAA [FPS] 77.95
      • 8xAA [FPS] 67.53
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 76.2
      • 4xAA [FPS] 66.71
      • 8xAA [FPS] 56.67
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 53.73
      • 4xAA [FPS] 44.52
      • 8xAA [FPS] 37.28
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 37.5
      • AAx4 32.73
      • AAx8 32.36
    • 1680x1050
      • AAx0 29.38
      • AAx4 25.5
      • AAx8 25.22
    • 1920x1200
      • AAx0 23.77
      • AAx4 20.59
      • AAx8 20.4
    • 2560x1600
      • AAx0 14.27
      • AAx4 11.03
      • AAx8 10.94
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 62
      • Night [FPS] 59
      • Rain [FPS] 62
      • Sun [FPS] 33
      • Average [FPS] 54
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 28
      • Night [FPS] 26
      • Rain [FPS] 27
      • Sun [FPS] 18
      • Average [FPS] 25
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 14
      • Night [FPS] 14
      • Rain [FPS] 14
      • Sun [FPS] 10
      • Average [FPS] 13
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 8
      • Night [FPS] 8
      • Rain [FPS] 8
      • Sun [FPS] 6
      • Average [FPS] 8
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 68
      • Night [FPS] 72
      • Rain [FPS] 75
      • Sun [FPS] 43
      • Average [FPS] 65
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 41
      • Night [FPS] 43
      • Rain [FPS] 45
      • Sun [FPS] 28
      • Average [FPS] 39
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 30
      • Night [FPS] 31
      • Rain [FPS] 33
      • Sun [FPS] 21
      • Average [FPS] 29
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 17
      • Night [FPS] 18
      • Rain [FPS] 19
      • Sun [FPS] 12
      • Average [FPS] 17
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 117.3
      • 4xAA 8xAF [FPS] 106.4
      • 8xAA 16xAF [FPS] 97.0
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 95.5
      • 4xAA 8xAF [FPS] 84.7
      • 8xAA 16xAF [FPS] 75.6
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 77.2
      • 4xAA 8xAF [FPS] 69.2
      • 8xAA 16xAF [FPS] 62.5
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 48.3
      • 4xAA 8xAF [FPS] 43.8
      • 8xAA 16xAF [FPS] 39.4
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 71.7
      • DX11 43.1
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 42.0
      • DX11 28.1
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 29.5
      • DX11 20.9
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 3.5
      • DX11 3.0
  • DiRT2
    • 1280x1024
6
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.