Zotac GeForce GTX 570 AMP! Edition 1280MB GDDR5

archiwum
Zotac GeForce GTX 570 AMP! Edition jest kartą o dość znacznie podniesionych taktowaniach rdzenia oraz pamięci. Dzięki wyższym zegarom śmiało konkuruje z najwydajniejszymi obecnie jednordzeniowymi kartami AMD – Radeonami HD 6970. Mimo referencyjnego układu chłodzenia ani temperatury pracy wzrosły

Końcówka zeszłego roku zapowiadała się monotonnie… do czasu niespodziewanego pojawienia się na rynku nowych układów Nvidii – GeForce GTX 580. Później wszystko posypało się jakby było zbudowane z kostek domina. AMD opóźniło premierę Radeonów HD 6900 pod pozorem problemów z chipami, a Nvidia postanowiła zadać kolejny cios. Zaprezentowany został GeForce GTX 570, który od poprzednika był zdecydowanie tańszy, wydajniejszy niż konkurencyjne HD 5870 oraz HD 6870, a także jeszcze bardziej dopracowany pod kątem chłodzenia.

Więcej szczegółów na temat referencyjnych układów GeForce GTX 570 znajdziecie w tym artykule, natomiast dziś chciałbym Wam zaprezentować pierwszą w naszym zestawieniu podkręconą kartę graficzną wyposażona w ten chipset.

Zotac GeForce GTX 570 mimo iż pochodzi z serii AMP! Edition z zewnątrz od referencyjnego modelu nie różni się niczym. Inżynierowie najwidoczniej stwierdzili, ze pomimo podniesienia częstotliwości pracy powinien on poradzić sobie z odprowadzeniem jeszcze większej ilości ciepła. Nie pomylili się. W momencie gdy model ze standardowo pracującymi zegarami w trybie spoczynku utrzymywał temperaturę na poziomie 47 stopni, a w trakcie grania nagrzewał się do 76 stopni, AMP! ma odpowiednio 56 oraz 87 stopni Celsjusza.

Podobnie jak w przypadku temperatury, tak i układ chłodzenia pracuje o parę dB głośniej, natomiast nie są to wartości na tyle wysokie aby martwić potencjalnego klienta.

Jak już wspominałem wcześniej jedyne co odróżnia prezentowanego dziś AMP!’a od modelu referencyjnego to znacznie podniesione taktowania. W stosunku do standardowych produktów nowy Zotac zyskał dodatkowe 48 MHz na rdzeniu GPU (780 MHz), 96 MHz dla jednostek cieniujących (1560 MHz) oraz 304 MHz na pamięciach GDDR5 (4000 MHz). Wartości te, mimo iż imponujące nie są, pozwoliły Zotackowi GeForce GTX 570 AMP! Edition odskoczyć średnio o 5% od modeli referencyjnych oraz nawiązać wyrównaną walkę z droższym Radeonem HD 6970.

W opakowaniu znajdziemy, oprócz samej karty, również dwie przejściówki zasilania ze złączy molex na 6-pin, jedną przejściówkę z mini HDMI na HDMI, a także przejściówkę z cyfrowego DVI na analogowego D-Sub. Dla zaostrzenia apetytów części z was, panowie z Zotacka umieścili w opakowaniu również grę Ubisoftu – Prince of Persia: Zapomniane Piaski.

Karta niestety ma jedną dość istotną wadę, a mianowicie cenę. W momencie gdy za model referencyjny musimy zapłacić około 1375 zł, to zakup Zotacka z serii AMP! wiąże się z wydatkiem około 400 zł droższym. Czy warto wydać te pieniądze dla 60 miesięcznej gwarancji producenta oraz wyższej wydajności? Odpowiedź na to pytanie pozostawiam Wam…

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 69
    • Wyposażenie i dane techniczne 88
    • Chłodzenie 71
    • Wydajność 65
  • Kod producenta ZT-50202-10P
  • Gwarancja [miesiące] 60
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 570
  • Liczba jednostek zunifikowanych 480
  • Pamięć [MB] 1280
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 780
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] 1560
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 4000
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 320
  • Czas dostępu [ns] 0.5
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 0/1/0/0
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 263,09
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 5177
    • Graphics score 4961
    • Physics Score 6980
    • Combined Score 4885
    • GraphicsTest1 22.18
    • GraphicsTest2 22.12
    • GraphicsTest3 29.93
    • GraphicsTest4 16.2
    • PhysicsTest 22.16
    • CombinedTest 22.72
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 1785
    • Graphics score 1623
    • Physics Score 6983
    • Combined Score 1894
    • GraphicsTest1 8.28
    • GraphicsTest2 8.38
    • GraphicsTest3 7.87
    • GraphicsTest4 5.01
    • PhysicsTest 22.17
    • CombinedTest 8.81
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 22131
    • GPU Score 22589
    • GPU Test 1 68
    • GPU Test 2 65
    • CPU Score 20862
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 11823
    • GPU Score 11561
    • GPU Test 1 36
    • GPU Test 2 31
    • CPU Score 20801
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 22538
    • SM2.0 Score 8350
    • HDR/SM3.0 Score 11528
    • CPU Score 5905
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 137.85
      • 4xAA [FPS] 125.02
      • 8xAA [FPS] 117.94
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 127.76
      • 4xAA [FPS] 116.72
      • 8xAA [FPS] 109.68
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 117.89
      • 4xAA [FPS] 105.03
      • 8xAA [FPS] 86.79
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 89.08
      • 4xAA [FPS] 72.04
      • 8xAA [FPS] 58.32
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 62.87
      • AAx4 55.36
      • AAx8 54.67
    • 1680x1050
      • AAx0 51.58
      • AAx4 44.84
      • AAx8 44.22
    • 1920x1200
      • AAx0 42.55
      • AAx4 36.59
      • AAx8 36.22
    • 2560x1600
      • AAx0 26.17
      • AAx4 22.33
      • AAx8 22.06
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 100
      • Night [FPS] 95
      • Rain [FPS] 100
      • Sun [FPS] 49
      • Average [FPS] 86
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 44
      • Night [FPS] 43
      • Rain [FPS] 44
      • Sun [FPS] 28
      • Average [FPS] 40
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 21
      • Night [FPS] 20
      • Rain [FPS] 21
      • Sun [FPS] 15
      • Average [FPS] 19
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 13
      • Night [FPS] 12
      • Rain [FPS] 12
      • Sun [FPS] 9
      • Average [FPS] 12
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 125
      • Night [FPS] 133
      • Rain [FPS] 141
      • Sun [FPS] 83
      • Average [FPS] 121
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 81
      • Night [FPS] 84
      • Rain [FPS] 90
      • Sun [FPS] 56
      • Average [FPS] 78
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 58
      • Night [FPS] 61
      • Rain [FPS] 64
      • Sun [FPS] 42
      • Average [FPS] 56
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 36
      • Night [FPS] 37
      • Rain [FPS] 40
      • Sun [FPS] 25
      • Average [FPS] 35
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 190.1
      • 4xAA 8xAF [FPS] 177.3
      • 8xAA 16xAF [FPS] 158.5
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 165.1
      • 4xAA 8xAF [FPS] 146.9
      • 8xAA 16xAF [FPS] 131.9
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 143.5
      • 4xAA 8xAF [FPS] 127.2
      • 8xAA 16xAF [FPS] 110.0
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 95.6
      • 4xAA 8xAF [FPS] 81.9
      • 8xAA 16xAF [FPS] 70.4
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 123.0
      • DX11 84.3
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 69.9
      • DX11 51.4
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 48.5
      • DX11 37.0
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 25.3
      • DX11 19.2
  • DiRT2
    • 1280x1024
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.