iPad nie powinien bać się konkurencji. Ale przezorny zawsze ubezpieczony...

Apple zablokuje konkurentów, wykupując zapasy ekranów dotykowych?

Apple się ubezpiecza

Apple dokonuje „strategicznych zakupów” i wygląda na to, że chce powtórzyć sztuczkę, jaką zastosował, gdy iPod był jego flagowym produktem. Wtedy to koncern z Cupertino na potęgę kupował pamięci NAND, utrudniając do nich dostęp konkurencji. Teraz Apple zamawia na potęgę pojemnościowe ekrany dotykowe, wykorzystując ponad 60 procent podaży. Dużo więcej, niż potrzebuje. Efekt? HP, RIM, Motrola, HTC, Samsung, LG, Dell dzielą rynek między siebie, zażarcie walcząc o płynność dostaw części. A drobni producenci urządzeń z niższej półki będą musiały liczyć na resztki. Apple nie będzie miało problemu z wykorzystaniem komponentów: każde możliwe badanie rynku wykazuje, że popyt na iPada jest wciąż olbrzymi.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News