iPad nie powinien bać się konkurencji. Ale przezorny zawsze ubezpieczony...

Apple zablokuje konkurentów, wykupując zapasy ekranów dotykowych?

iPad okazał się wyjątkowo udanym produktem, świetnie wypadającym na tle konkurencji. Jednak wygląda na to, że koncern z Cupertino chce wystosować dodatkowe środki ostrożności.

Apple dokonuje „strategicznych zakupów” i wygląda na to, że chce powtórzyć sztuczkę, jaką zastosował, gdy iPod był jego flagowym produktem. Wtedy to koncern z Cupertino na potęgę kupował pamięci NAND, utrudniając do nich dostęp konkurencji. Teraz Apple zamawia na potęgę pojemnościowe ekrany dotykowe, wykorzystując ponad 60 procent podaży. Dużo więcej, niż potrzebuje. Efekt? HP, RIM, Motrola, HTC, Samsung, LG, Dell dzielą rynek między siebie, zażarcie walcząc o płynność dostaw części. A drobni producenci urządzeń z niższej półki będą musiały liczyć na resztki. Apple nie będzie miało problemu z wykorzystaniem komponentów: każde możliwe badanie rynku wykazuje, że popyt na iPada jest wciąż olbrzymi.

0
Źródło: DIGITIMES Displays
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.