Zotac GeForce GTX 560 Ti 1024MB GDDR5

Układ graficzny GF114 (GeForce GTX 560 Ti) jest niedawno prezentowanym następcą wydajnego i przez wielu uważanego za przełomowego GF104 (GeForce GTX 460). W prezentowanym Zotack'u GeForce GTX 560 Ti nie został on podkręcony, natomiast producent wymienił układ chłodzenia na wydajniejszy. Wraz z

Pod koniec stycznia na rynek kart graficznych wróciła legendarna już seria Titanium. Większość z Was pamięta pewnie sławetne GeForce4 4×00 Ti, dzięki którym Nvidia stanowiła prawdziwą siłę w najwydajniejszym segmencie. W naszym zestawieniu pojawił się dziś najnowszy produkt sygnowany tym rozszerzeniem – GeForce GTX 560 Ti.

Nowość Nvidii została skierowana na front aby zwalczać konkurencyjne, zarówno pod względem cenowym, jak i wydajnościowym, produkty AMD z serii Radeon HD 6870 i HD 6950. O tym czy sprawdziła się w tej roli napiszę później, natomiast teraz przyjrzyjmy się jej budowie.

Jak można stwierdzić po numeracji, prezentowany GTX 560 Ti jest odświeżoną wersją starego, dobrego GTX 460. Jako serce nowego GeForce’a wykorzystano rdzeń GF114 którego budowa wywodzi się bezpośrednio z GF104 stosowanego w starszym GTX 460. GTX 560 Ti dysponuje 384 jednostkami cieniującymi (336 w GTX 460), ma również o osiem jednostek teksturujących niż poprzednik.

Oprócz zmian w samym rdzeniu, zwiększeniu uległy również częstotliwości pracy podzespołów. Rdzeń nowego Titaniuma przyspieszył o 147 MHz względem GTX460 osiągając wartość 823 MHz, natomiast jednostki cieniujące pracują z zegarem 1644 MHz (1350 MHz w GTX 460). Zmiany dotknęły też szybkich pamięci GDDR5 które z natywnych 900 MHz przyspieszone zostały do 1002 MHz (4008 MHz efektywnie).

GeForce GTX 560 Ti utrzymuje „standard” wprowadzony pracy całej serii nowych Fermich – jest cichy, pobiera mniej prądu niż poprzednik, natomiast jego układ chłodzenia pracuje w sposób akceptowalny. W naszych testach lekko zmodyfikowany układ chłodzenia prezentowanego Zotacka generował wartości na poziomie 35,9 dB w czasie pracy w środowisku Windows oraz 48 dB w trakcie grania. O ile pierwszy z wyników wydaje się być jak najbardziej OK. to drugi, w porównaniu do poprzednika, jest o 10 dB wyższy… Na taki stan rzeczy wpływ maja podniesione taktowania, dzięki którym karta ta jest szybsza średnio o 12% od starszego GTX 460. W stosunku do konkurencyjnych produktów AMD, przynajmniej według Nvidii, GTX 560 Ti traci 6% (względem Radeona HD 6950 2 GB), natomiast jest od niego o prawie 200 zł tańszy, albo notuje aż 8% przewagę względem tańszego o 100 zł Radeona HD 6870. Idealnym punktem odniesienia byłby zapewne 1 GB Radeon HD 6950, którego niestety jeszcze w rankingu nie mamy.

Zotac nigdy nie oszczędzał na wyposażeniu swoich kart graficznych i na szczęście tą tendencje podtrzymał.  W opakowaniu oprócz GeForce GTX 560 Ti znajdziemy dwie przejściówki zasilania ze złączy molex na 6-pin PEG, jedną przejściówkę z DVI an analogowego D-Sub, a także kupon na darmową pełną wersję gry Assassin’s Creed: Brotherhood. Również oferowane w tym modelu Titaniuma wyjścia graficzne powinny spełnić oczekiwania wszystkich. Oprócz standardowych już dwóch DVI, znajdziemy na Zotack’u pełnowymiarowe DP oraz HDMI.

Wysoka wydajność, atrakcyjne wyposażenie dostarczane z kartą, pięcioletnia gwarancja… to tylko część atutów produktu Zotacka wykorzystującego nowy rdzeń GeForce GTX 560 Ti. Wada jest jedna, ale dla większości z Was zapewne istotna. Za ten model przyjdzie nam bowiem zapłacić około 1050 zł a więc niewiele mniej niż za najtańsze, referencyjne Radeony HD 6950 2 GB które w zależności od sklepu da się zamówić za 1100-1200 zł.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 60
    • Wyposażenie i dane techniczne 97
    • Chłodzenie 63
    • Wydajność 53
  • Kod producenta ZT-50301-10M
  • Gwarancja [miesiące] 60
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 560 Ti
  • Liczba jednostek zunifikowanych 384
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 823
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] 1645
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 4008
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 0.4
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 1/0/1/0
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 266,66
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 4236
    • Graphics score 4005
    • Physics Score 7049
    • Combined Score 3639
    • GraphicsTest1 18.42
    • GraphicsTest2 18.97
    • GraphicsTest3 24.35
    • GraphicsTest4 12.26
    • PhysicsTest 22.38
    • CombinedTest 16.93
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 1410
    • Graphics score 1267
    • Physics Score 7056
    • Combined Score 1576
    • GraphicsTest1 6.42
    • GraphicsTest2 6.61
    • GraphicsTest3 6.37
    • GraphicsTest4 3.82
    • PhysicsTest 22.4
    • CombinedTest 7.33
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 18628
    • GPU Score 17979
    • GPU Test 1 54
    • GPU Test 2 51
    • CPU Score 20890
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 9364
    • GPU Score 9099
    • GPU Test 1 29
    • GPU Test 2 25
    • CPU Score 20992
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 21828
    • SM2.0 Score 8332
    • HDR/SM3.0 Score 10745
    • CPU Score 5902
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 132.85
      • 4xAA [FPS] 123.3
      • 8xAA [FPS] 108.4
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 124.21
      • 4xAA [FPS] 108.47
      • 8xAA [FPS] 90.76
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 112.77
      • 4xAA [FPS] 92.74
      • 8xAA [FPS] 76.82
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 78.93
      • 4xAA [FPS] 62.46
      • 8xAA [FPS] 50.69
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 53.36
      • AAx4 45.64
      • AAx8 45.06
    • 1680x1050
      • AAx0 42.26
      • AAx4 35.96
      • AAx8 35.44
    • 1920x1200
      • AAx0 34.36
      • AAx4 28.9
      • AAx8 28.5
    • 2560x1600
      • AAx0 20.68
      • AAx4 15.23
      • AAx8 14.84
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 91
      • Night [FPS] 87
      • Rain [FPS] 92
      • Sun [FPS] 47
      • Average [FPS] 79
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 40
      • Night [FPS] 39
      • Rain [FPS] 40
      • Sun [FPS] 26
      • Average [FPS] 36
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 19
      • Night [FPS] 18
      • Rain [FPS] 19
      • Sun [FPS] 14
      • Average [FPS] 18
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 11
      • Night [FPS] 10
      • Rain [FPS] 11
      • Sun [FPS] 8
      • Average [FPS] 10
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 99
      • Night [FPS] 104
      • Rain [FPS] 110
      • Sun [FPS] 64
      • Average [FPS] 94
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 60
      • Night [FPS] 62
      • Rain [FPS] 66
      • Sun [FPS] 42
      • Average [FPS] 58
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 44
      • Night [FPS] 45
      • Rain [FPS] 48
      • Sun [FPS] 31
      • Average [FPS] 42
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 25
      • Night [FPS] 25
      • Rain [FPS] 27
      • Sun [FPS] 17
      • Average [FPS] 24
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 165.9
      • 4xAA 8xAF [FPS] 152.4
      • 8xAA 16xAF [FPS] 133.6
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 137.0
      • 4xAA 8xAF [FPS] 122.8
      • 8xAA 16xAF [FPS] 108.2
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 115.0
      • 4xAA 8xAF [FPS] 101.1
      • 8xAA 16xAF [FPS] 88.7
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 72.4
      • 4xAA 8xAF [FPS] 64.0
      • 8xAA 16xAF [FPS] 55.1
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 104.2
      • DX11 63.9
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 60.7
      • DX11 41.1
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 41.1
      • DX11 29.5
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 5.2
      • DX11 4.0
  • DiRT2
    • 1280x1024
5
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.