Asus ENGTX560 Ti TOP 1024MB GDDR5

Nvidia postanowiła przywrócić do życia markę Titanium prezentując układ GeForce GTX 560 Ti. Niezła wydajność, ograniczony pobór energii i dobre chłodzenie a do tego potencjał do podkręcania. Niestety jako nowość prezentowana karta została wyceniona bardzo wysoko.

Prezentowany Asus został wyposażony w najnowszy układ graficzny Nvidii – GeForce GTX 560 Ti, który dodatkowo poddany został zabiegowi podkręcania. Tak właśnie powstał ENGTX560 Ti TOP.

Jego zegary są szybsze od tych stosowanych standardowo o 78 MHz w przypadku rdzenia, 200 MHz (pamięci) oraz 156 MHz w przypadku jednostek cieniujących. Dzięki takiej specyfikacji karta ta bez większego problemu konkuruje nawet z modelami GeForce GTX 480. W walce przegrywa jednak z tańszymi, referencyjnymi Radeonami HD 6950, które od podkręconego Asusa są średnio o 3% wydajniejsze.

Na uwagę zasługuje również rozbudowany układ chłodzenia ENGTX560 Ti TOP, który w przeciwieństwie do tych stosowanych standardowo zapewnia zdecydowanie niższą temperaturę pracy, natomiast pracuje głośniej. Na taki stan rzeczy mają wpływ głównie dwa, a nie jak w modelu referencyjnym jeden, wentylatory.

Asus ENGTX560 Ti TOP jest wydajna kartą graficzną, natomiast biorąc pod uwagę jego cenę warto zastanowić się nad zakupem wydajniejszego Radeona HD 6950, albo nawet modelu GTX 570.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 61
    • Wyposażenie i dane techniczne 79
    • Chłodzenie 69
    • Wydajność 55
  • Kod producenta ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5
  • Gwarancja [miesiące] 36
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 560 Ti
  • Liczba jednostek zunifikowanych 384
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 900
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] 1800
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] 51
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 4200
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 0.4
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 0/1/0/0
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 266,56
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 4336
    • Graphics score 4087
    • Physics Score 7299
    • Combined Score 3766
    • GraphicsTest1 18.45
    • GraphicsTest2 19.46
    • GraphicsTest3 24.83
    • GraphicsTest4 12.62
    • PhysicsTest 23.17
    • CombinedTest 17.52
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 1521
    • Graphics score 1368
    • Physics Score 7332
    • Combined Score 1695
    • GraphicsTest1 6.92
    • GraphicsTest2 7.13
    • GraphicsTest3 6.81
    • GraphicsTest4 4.16
    • PhysicsTest 23.28
    • CombinedTest 7.88
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 19638
    • GPU Score 19285
    • GPU Test 1 58
    • GPU Test 2 55
    • CPU Score 20782
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 10201
    • GPU Score 9935
    • GPU Test 1 31
    • GPU Test 2 27
    • CPU Score 20753
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 20075
    • SM2.0 Score 8276
    • HDR/SM3.0 Score 11069
    • CPU Score 5911
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 137.04
      • 4xAA [FPS] 129.83
      • 8xAA [FPS] 114.5
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 129.51
      • 4xAA [FPS] 116.18
      • 8xAA [FPS] 97.6
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 119.04
      • 4xAA [FPS] 100.38
      • 8xAA [FPS] 82.82
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 85.46
      • 4xAA [FPS] 67.65
      • 8xAA [FPS] 54.64
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 56.95
      • AAx4 48.93
      • AAx8 48.14
    • 1680x1050
      • AAx0 45.72
      • AAx4 38.76
      • AAx8 38.21
    • 1920x1200
      • AAx0 37.17
      • AAx4 31.18
      • AAx8 30.82
    • 2560x1600
      • AAx0 22.45
      • AAx4 16.4
      • AAx8 15.72
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 99
      • Night [FPS] 95
      • Rain [FPS] 100
      • Sun [FPS] 51
      • Average [FPS] 86
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 38
      • Night [FPS] 36
      • Rain [FPS] 37
      • Sun [FPS] 25
      • Average [FPS] 34
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 20
      • Night [FPS] 20
      • Rain [FPS] 20
      • Sun [FPS] 15
      • Average [FPS] 19
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 12
      • Night [FPS] 11
      • Rain [FPS] 12
      • Sun [FPS] 8
      • Average [FPS] 11
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 107
      • Night [FPS] 113
      • Rain [FPS] 120
      • Sun [FPS] 69
      • Average [FPS] 102
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 65
      • Night [FPS] 68
      • Rain [FPS] 72
      • Sun [FPS] 46
      • Average [FPS] 63
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 48
      • Night [FPS] 50
      • Rain [FPS] 52
      • Sun [FPS] 34
      • Average [FPS] 46
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 27
      • Night [FPS] 27
      • Rain [FPS] 29
      • Sun [FPS] 18
      • Average [FPS] 25
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 177.0
      • 4xAA 8xAF [FPS] 163.3
      • 8xAA 16xAF [FPS] 139.6
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 147.0
      • 4xAA 8xAF [FPS] 131.8
      • 8xAA 16xAF [FPS] 115.2
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 122.5
      • 4xAA 8xAF [FPS] 110.1
      • 8xAA 16xAF [FPS] 95.1
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 77.1
      • 4xAA 8xAF [FPS] 68.1
      • 8xAA 16xAF [FPS] 60.2
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 112.5
      • DX11 69.1
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 65.3
      • DX11 44.3
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 44.1
      • DX11 31.8
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 5.4
      • DX11 3.4
  • DiRT2
    • 1280x1024
4
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.