84% klientów skłania się ku urządzeniom drukującym, których producenci wykazują troskę o środowisko i zaangażowanie w recykling

Apple, Facebook i Twitter skarcone przez Greenpeace

Facebook chwali się swoimi "zielonymi" inicjatywami, Apple dokumentuje na bieżąco swoje starania w dziedzinie surowców wtórnych i niewielkich opakowań, ale wszystko na marne. Greenpeace wystawia wszystkim gigantom czerwoną kartkę.

Greenpreace gani gigantów IT za to, że wciąż polegają na nieodnawialnych źródłach energii. Najwięcej oberwało się Apple’owi, najprawdopodobniej z uwagi na otwarcie nowego centrum danych w Północnej Karolinie. Centra dane Apple’a w 54,5 procentach polegają na energii z węgla. Tuż za nim stoją te od Facebooka (53,2 procent) i Twittera (42,5 procent). Cała trójka dostała ocenę „F”, czyli szkolną pałę. W tym towarzystwie znalazły się również IBM (51,6 procent) i HP (49,4 procent).

IBM dostał jednak pozytywną ocenę („B”, czyli szkolną piątkę) za duże inwestycje mające na rzecz zredukowanie emisji dwutlenku węgla i zużycia energii z nieodnawialnych źródeł. Yahoo! otrzymało piątkę za kupowanie energii z odnawialnych źródeł. Microsoft dostał ocenę „C” (czwórkę) za powolną, ale konsekwentną przesiadkę na „czystą” energię. Google otrzymało piątkę za działalność ekologiczną działalność Google Energy.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.