Opera wydaje na kampanię reklamową rekordową sumę, oszczędza na cukrze

Firmie udało się odłożyć trochę pieniędzy, by promować koronne osiągnięcia nowej wersji – odnowioną Operę Turbo. –
Opera wydaje na kampanię reklamową rekordową sumę, oszczędza na cukrze

Żeby zwyciężać, musisz wydawać

– skomentował Kei Grieg Toyomasu, dyrektor marketingu w Opera Software. –

A tym razem naprawdę nam się udało. Wydajemy fortunę, by Opera trafiła pod strzechy. Widzimy, że nasza konkurencja wydaje miliony dolarów na reklamy w telewizji i na bilbordach i byliśmy pod takim wrażeniem, że sami postanowiliśmy wyłożyć małe co nieco.

Opera rygorystycznie podchodzi do dyscypliny finansowej. Oto podsumowanie wydatków, jakie otrzymaliśmy od Opera Software:

  • Paru gości z kamerą – 3 000$
  • Modne szwedzkie ciuchy – 1 500$
  • Laptop – 850$
  • Wynajem Audi RS4 – 700$
  • Tor jazdy (żebyśmy mogli jechać szybko) – 500$
  • Sztuczna opalenizna – 400$
  • Klocki hamulcowe – 385$
  • Pomoc medyczna na wszelki wypadek – 315$
  • Piwo (po jeździe) – 300$
  • Benzyna – 320$
  • Szczepienie przeciw grypie (może i zbędne, ale kwota została zaakceptowana, więc zrobiliśmy sobie) – 2 000$
  • Parking – 50$
  • Disco Ball – 30$
  • Dezodorant i woda kolońska  – 20$
  • Imprezowe czapeczki – 15$
  • Aviomarin – 15$
  • Gumy do żucia – 5$
  • Spinacze – 2,26$
  • Cukier – z cukru zrezygnowaliśmy
  • Całość – 8 517,26$

Wiele ryzykowaliśmy, pokazując tę kampanię światu

– powiedział Jan Standal, wiceprezes ds. produktów desktopowych w Operze. –

Zapłaciliśmy nawet za parking. Ale to wszystko po to, byśmy mogli tańczyć w jednym programie z innymi gwiazdami Internetu. Wrzuciliśmy nawet filmik na YouTube’a, więc sami widzicie, że musi być dobry.

To jest Internet. A Internet to poważny biznes

– zauważył Rolf Assev, dyrektor strategiczny w Opera Software.

Konkurencja nie śpi

– powiedział Krystian Kolondra, dyrektor Opery w Polsce. –

Płaci miliony złotych za reklamy i ciągle się stara. Stara tu i stara tam. Chcieliśmy mieć wkład w naszą arcydrogą odpowiedź reklamową, wysyłając do Oslo choćby trochę cukru, ale musieliśmy to przełożyć na lepsze czasy.

Zobaczcie efekt prawdziwych starań:

Przy okazji: Opera Software wydała dzisiaj także nową przeglądarkę. Pobierzcie ją z naszego portalu, zanim przeminie blask naszej drogiej reklamy.

Dużo tańsze filmy prezentujące najnowszą wersję:

Opera 11.10:

Szybkie Wybieranie:

Opera Turbo: