Wielka awaria Amazona

To nie był szczęśliwy tydzień dla usług w chmurze. Najpierw włamanie do PlayStation Network a teraz awaria chmury Amazon EC2. Firma postanowiła wyjaśnić przyczyny awarii.
Chmura, tak jak urządzenia lokalne, nie jest bezawaryjna

Chmura, tak jak urządzenia lokalne, nie jest bezawaryjna

Amazon opublikował szczegółowe wyjaśnienie dotyczące awarii usługi. Doszło do niej z powodu nieprawidłowej migracji centrum danych na wydajniejsze łącza sieciowe. Procedura była źle zaplanowana, doszło do rozsynchronizowania łącz i ich przeciążenia.

Dla niewielkiego odsetka użytkowników, awaria zakończyła się źle. Amazon przyznał się, że podczas awarii doszło do nieodwracalnego uszkodzenia 0,07 procent danych. Niby mało, ale nie zazdrościmy temu odsetkowi użytkowników. Chyba że trzymali swoje dane również lokalnie, a nie tylko w chmurze…

Amazon wystosował oficjalne przeprosiny. A dla nas to kolejna nauczka, by chmurę traktować jako udogodnienie, ale nie podstawowy mechanizm pracy.

0
Źródło: Amazon
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.