Garmin nuvi 1490T EU

Nawigacja samochodowa Garmin nuvi 1490T to urządzenie z odbiornikiem sygnału TMC, który poinformuje nas o korkach. Wersja, którą możemy spotkać w sklepach zawierająca mapy całej Europy, trafiła do naszego laboratorium. Jest to dość proste urządzenie z optymalnym pięciocalowym ekranem przeznaczone przede wszystkim do samochodu, ale może się przydać też na pieszej wycieczce, tym bardziej że dość długo pracuje na baterii.

Niecałe pół minuty to bardzo dobry rezultat, konkurencja radzi sobie nieco słabiej.
Niecałe pół minuty to bardzo dobry rezultat, konkurencja radzi sobie nieco słabiej.

To większa wersja bardzo udanej nawigacji nuvi 1390T. Jak większość urządzeń tej firmy nie oferuje funkcji multimedialnych, oprócz przeglądarki zdjęć, ale jest za to bogata w funkcje pomocne kierowcy. Oprócz dość dokładnych map użytkownik ma do dyspozycji asystenta pasa ruchu, bazę fotoradarów, opcję ecoRoute, która umożliwia wyszukanie ekonomicznej trasy, a ponadto po połączeniu z telefonem może stworzyć zestaw głośnomówiący. To nie jedyna pomoc. Dotknięcie ikony pojazdu na ekranie pozwoli kierowcy dokładnie określić swoją pozycję i pokaże dane kontaktowe pomocy drogowej, wskazówki jak dojechać do najbliższego szpitala, posterunku policji czy stacji benzynowej.

Analiza dużej ilości dróg nie trwała zbyt długo, wynik całkiem dobry.
Analiza dużej ilości dróg nie trwała zbyt długo, wynik całkiem dobry.

W pudełku oprócz samej nawigacji i podręcznika znajdziemy oczywiście uchwyt samochodowy z przyssawką, ładowarkę samochodową do gniazda zapalniczki ze zintegrowaną anteną TMC oraz podkładkę na deskę rozdzielczą. Niewielkie zastrzeżenia może budzić nieco krótkie ramię mocowania. Choć wygląda solidnie to umieszczenie nawigacji na szybie, tak aby wygodnie było do niej sięgnąć, może być utrudnione. Oprócz standardowego wyposażenia możemy dokupić przystawkę ecoRoute HD, która po wpięciu w złącze serwisowe samochodu prześle bezprzewodowo do nawigacji dane o pracy silnika. Dzięki niej nie tylko nasz elektroniczny pilot podpowie nam jak jechać oszczędnie (oceniając min nasz sposób jazdy), ale potrafi skontrolować pracę silnika, a nawet przeprowadzić małą diagnostykę.

Wynik raczej przeciętny, najsłabszy w porównywalnych modelach i tylko nieco krócej niż czas przeliczania na znacznie dłuższej trasie.
Wynik raczej przeciętny, najsłabszy w porównywalnych modelach i tylko nieco krócej niż czas przeliczania na znacznie dłuższej trasie.

W korzystaniu z urządzenia pomocny jest dość intuicyjny interfejs, poradzi sobie nawet początkujący użytkownik. Cena rozsądna tylko trochę wyższa od wspominanego wcześniej modelu 1390T. W zamian otrzymujemy większy ekran.

Robert Dutkiewicz

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News

  • Oceny
    • Łączna 96