Dlaczego nowa gra z serii X-Com nie będzie strategią?

Dlaczego nowa gra z serii X-Com nie będzie strategią?

Ponad miesiąc temu prezentowaliśmypierwszy zwiastunnowej odsłony X-COM, a nawet informacje o przybliżonej dacie premiery tego tytułu. Nie wiadomo jednak było dlaczego tak uwielbiana przez wielu fanów strategia turowa przemieni się w FPSS (First Person Strategy Shooter). Przeprowadzony przez MCV wywiad z szefem 2K Games, którym jest aktualnie Christoph Harmann, tłumaczy tą zmianę. Zanim więc sięgniecie do szaf po blastery plazmowe i karabiny laserowe w obronie ukochanej serii przed “degradacją” do innego gatunku, wysłuchajcie co Pan Krzysztof ma do powiedzenia.

“Każde studio, z którym chcieliśmy współpracować w sprawie odświeżenia tej serii, miało na ten temat swoją własną koncepcję. Problemem jednak zawsze było to, iż strategie turowe nie są już od jakiegoś czasu najbardziej pożądanymi tytułami na planecie Ziemia. Nie chodzi tutaj jednak o komercyjne podejście do tematu – gry strategiczne są po prostu dzisiejszymi czasy zwyczajnym przeżytkiem. Odnawiamy X-COM mając na uwadze prekursorów serii, ale wprowadzimy rozgrywkę nowej generacji. Ludzie odpowiadający za produkcję gry pytają siebie codziennie: “Czy to co robimy jest godne tej serii?”. Nie postawiliśmy więc sobie za zadanie zniszczyć dobrze znanego fanom serii tytułu, ale odświeżyć go, bowiem czasy się zmieniają.”

I tak sprawa wygląda. Oto odpowiedź na najbardziej dręczące pytanie. Zasadniczo ciężko jest się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że czasy się zmieniają. Owszem, jak najbardziej, to oczywiste. Niektóre tytuły już nigdy nie będą tak popularne jak kiedyś. Proszę mi tu jednak nie nadmieniać, że nie chodzi o komercyjne podejście do tematu, bowiem fanom serii oraz wszystkim ludziom, którzy zagrywali się w turową obronę naszej malutkiej planety przed obcymi przybyszami z kosmosu, nie przeszkadzałoby turowe podejście do sprawy. Prawda jest więc taka, że dobrze sprzeda się tylko współczesny produkt, a odpowiedni zysk, nawet tylko ten teoretyczny, być musi. Tak więc trzeba się zmienić, by trafić także do graczy nie zaznajomionych z serią. Tak to już jest…

W sumie cały ten cytat można podsumować dwoma zdaniami – “Czasy niekomercyjnych tytułów to już przeszłość. Musimy dokonać zmian, by gra się odpowiednio sprzedała.”
I po co było lać tyle wody? Wystarczy powiedzieć wprost.

Powrotu do przeszłości więc nie będzie. Nigdy więcej. Możemy co najwyżej liczyć na to, że kiedyś, ktoś wyda pierwsze części gry w odświeżonej “wersji HD”. Natomiast patrząc w przyszłość możemy tylko mieć nadzieję, że ludzie stojący za kolejną częścią taj serii będą umieli odpowiedzieć sobie na pytanie, które rzekomo dręczy ich każdego dnia.

– — — — –

Pełny wywiad nastronie internetowej MCV.

Więcej:gry