Microsoft przeprasza za tweeta o Amy Winehouse

“Wspomnijcie Amy Winehouse pobierając jej przełomowy album “Back to Black” z Zune’a: social.zune.net/album/Amy-Wine…” – czytamy w twitterowej wiadomości od Microsoft Xbox 360 UK. To nie był dobry pomysł, o czym szybko przekonał się gigant. Wzburzenie na Twitterze było olbrzymie, a zarzuty o próbę zarobienia na śmierci Winehouse zasadne.
Microsoft przeprasza za tweeta o Amy Winehouse
Amy Winehouse

Amy Winehouse

Microsoft przeprosił. ”

Przepraszamy wszystkich tych, którzy odebrali naszego poprzedniego tweeta za próbę reklamy. Nie o to nam chodziło, zapewniamy was. Po odejściu Amy W świat został pozbawiony wielkiego talentu. Myślami jesteśmy z rodziną i przyjaciółmi Amy”.

Na iTunes Store pojawił się banner “Remembering Amy Winehouse” po kliknięciu na który możemy kupić wszystkie jej albumy. Co dziwne, Apple nie spotkało się z krytyką za taki zabieg.

Sprzedaż albumów Amy Winehouse, po jej śmierci, wzrosła 37-krotnie w samej tylko Wielkiej Brytanii.