„Microsoft, sprzedaj wreszcie tego Binga!”

Wyszukiwarka Bing jest już niemłoda na rynku, a mimo to wciąż nie potrafi odebrać rynku Google'owi. Zdaniem analityków, najwyższy czas pogodzić się z porażką i Binga sprzedać.
Bing, najpoważniejszy konkurent Google'a. W Polsce praktycznie nieużywany.

Bing, najpoważniejszy konkurent Google’a. W Polsce praktycznie nieużywany.

Robert Cyran i Martin Hutchinson argumentują swoją radę gigantycznymi stratami, jakie generuje Bing. W ostatnim kwartale fiskalnym Bing kosztował Microsoft w końcowym rozliczeniu 2,6 miliarda dolarów!

Reklamodawcy nie chcą monopolisty w wyszukiwarkach, co powinno zapewnić dochody Bingowi w przyszłości. Google z kolei może być sparaliżowane coraz większą ilością procesów antymonopolowych na całym świecie. Ale Bing jest warty dużo tylko dla kupca, który jest w stanie ściągnąć do niego użytkowników — komentują analitycy.

Cyran i Hutchinson uważają, że najlepiej na kupnie Binga wyszedłby Facebook, który już teraz go wykorzystuje i wymienia z nim dane. –

To mogłoby być ciekawe: kupno witryny, zatrzymywanie ruchu u siebie i wykorzystywanie swoich i jego danych, by oferować bardziej trafne wyniki wyszukiwania ­

piszą analitycy. Swoją analizę puentują spostrzeżeniem, że pozbycie się Binga zwiększyłoby zyski Microsoftu o dziesięć procent.

0
Źródło: The New York Times
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.