Google i Microsoft wydają miliardy na lobbing rządu USA
Tajemnicą poliszynela jest to, że wielkie korporacje wydają miliony na to, by wywrzeć wpływ na władze wielu krajów, zwłaszcza Stanów Zjednoczonych. Najwięcej na ten cel wydają Microsoft i Google.
Microsoft wydał w ostatnim kwartale aż 1,85 miliona dolarów na lobbing wymierzony w przedstawicieli rządu Stanów Zjednoczonych. W jednym kwartale, w jednym kraju. Rekord ten pobiła tylko jedna firma. Jest nią Google, które wydało aż 2,06 miliona dolarów na lobbing w tym samym kraju w tym samym kwartale. To o 54 procent więcej, niż w tym samym okresie czasu rok temu. Microsoft wydał mniej więcej tyle samo w tym, co w zeszłym roku.
Na co poszły pieniądze? Na wiele rzeczy. Warto wymienić tu nieudane próby zablokowania przez Microsoft kupienia przez Google’a firmy ITA Software, która zajmuje się obsługą taryf lotniczych czy skuteczne próby zablokowania premiery Google Książki. Pełny raport Businessweek pod tym adresem.
Źródło: Businessweek