W większości, bo aż w 400 przypadkach, ceny w sklepach internetowych były niższe, średnio o 26 proc.

E-handel elektroniką wciąż w powijakach

Lubimy i potrafimy korzystać z Internetu. Do sklepu wolimy jednak udać się osobiście.

NPD Group postanowiło sprawdzić, jak się ma rynek e-handlu elektroniką w porównaniu do tradycyjnej formy sprzedaży. I, jak się okazuje, tak jak większość Amerykanów czyta dużo artykułów w Internecie, zanim kupi swoje wymarzone urządzenie, tak potem idzie po nie do sklepu. Tylko 19 procent ankietowanych stwierdziło, że nowy telewizor najprawdopodobniej kupiłoby przez Internet, mimo iż 56 procent deklaruje, że najpierw poczytałoby o nim w Internecie.

Nie chodzi jednak tylko o telewizję. Tak samo niechętnie kupowane są przez Internet odtwarzacze Blu-ray (21 procent), kamery cyfrowe (21 procent) czy telefony komórkowe (23 procent). Najchętniej przez Internet kupowane są komputery i oprogramowanie (oba 34 procent), czytniki e-booków (32 procent) i aparaty cyfrowe (30 procent).

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News