Microsoft stracił już 5,5 miliarda dolarów na Bingu

Udział na rynku z pewnością jest istotny, ale Bing osiągnął go głównie dzięki umowie z Yahoo!, stając się domyślną wyszukiwarką na tym portalu i nie ma to nic wspólnego z popytem na produkt Microsoftu. Sam Microsoft powtarza do znudzenia, że nie chce bezpośrednio rywalizować z Google’em, a wzmacniać się poprzez umowy partnerskie z firmami internetowymi i dostosowując Binga do ich potrzeb. Bing ma też być wbudowany w Windows 8, jest już wbudowany w Windows Phone. Ale czy to wystarczy, by przestać przynosić tak gigantyczne straty?
Microsoft stracił już 5,5 miliarda dolarów na Bingu
Batalia trwa!

Batalia trwa!

Zdaniem analityków, nie. Microsoft musi podwoić swój udział na rynku, by mógł wyjść na prostą z bingiem. Gigant z Redmond chce stawiać na innowacje. I, patrząc na amerykańską wersję wyszukiwarki, jest to świetny pomysł. Szkoda, że reszta krajów, w tym Polska, wciąż musi korzystać z bardzo okrojonej, prymitywnej wersji wyszukiwarki…