NavRoad Auro AM EU

Optymalny rozmiar ekranu – tak reklamuje się NavRoad Auro. Trudno się z tym nie zgodzić. Rzeczywiście pięciocalowy ekran jest w sam raz. Jednak można dodać, że w kilku konkurencyjnych modelach tej wielkości mamy dużo lepszą rozdzielczość. Nie zmienia to jednak faktu, że korzystanie z nawigacji na takim ekranie nie wymaga rysika i jest całkiem wygodne.
NavRoad Auro AM EU

Bardzo słaby wynik, ale wszystkie urządzenia z AutoMapą uruchamiają się dość długo.

Bardzo słaby wynik, ale wszystkie urządzenia z AutoMapą uruchamiają się dość długo.

NavRoad Auro możemy kupić z różnymi mapami: NavRoad map, AutoMapą Polski i AutoMapą Europy. Urządzenie dostarczone do testów w naszym laboratorium miało zainstalowaną tę ostatnią. Mapa jest dość dokładna zatem z czystym sumieniem można powiedzieć, że podróż zarówno po Polsce jak i Europie będzie pewna i przyjemna. Producent mapy często wydaje aktualizacje. Nie jest to jedynie chwyt marketingowy, gdyż – szczególnie w Polsce – widać znaczną poprawę w dokładności danych mapowych. Dzięki wyposażeniu w Bluetooth, oprócz stworzenia zestawu głośnomówiącego, możemy pobrać do nawigacji informacje o korkach. Sprzęt umożliwia skorzystanie z systemu AutoMapa Traffic.

Czas wyznaczania długiej trasy raczej przeciętnie, lepiej niż konkurencja z tą samą mapą, daje o sobie znać 600 MHz procesora.

Czas wyznaczania długiej trasy raczej przeciętnie, lepiej niż konkurencja z tą samą mapą, daje o sobie znać 600 MHz procesora.

Oprócz programu do nawigacji mamy do dyspozycji transmiter FM, odtwarzacz filmów i muzyki, przeglądarkę internetową i zdjęć, kalkulator, kalendarz, a nawet kilka gier. Na postoju mamy szansę zabić nudę. Ponadto zainstalowany system operacyjny jest odblokowany. Możemy zainstalować własne programy aby rozszerzyć możliwości tego sprzętu.

Krótsza trasa, a wynik niewiele lepszy, szukanie wyjazdu w remontowanej Warszawie mocno obciąża sprzęt.

Krótsza trasa, a wynik niewiele lepszy, szukanie wyjazdu w remontowanej Warszawie mocno obciąża sprzęt.

Wydajny procesor w danych technicznych na pewno robi wrażenie. Jednak szybkość przeliczania tras nie imponuje. Włączenie urządzenia po całkowitym wyłączeniu (można je też uśpić) trwa dość długo. Musimy poczekać najpierw na uruchomienie urządzenia, a potem na załadowanie mapy.

Mimo kilku niedociągnięć nawigacja w naszym teście otrzymała bardzo wysokie noty. Nie jest to przypadek. Auro to całkiem solidny i elegancki sprzęt w dodatku w rozsądnej cenie.

Robert Dutkiewicz