60% mobilnego grania to iOS i Android

Gry dla iOS-a i Androida mają zarobić do końca roku, według analiz, 1,9 miliarda dolarów w samych tylko Stanach Zjednoczonych. Dla porównania, gry dla konsol mobilnych Sony i Nintendo “tylko” 1,4 miliarda.
60% mobilnego grania to iOS i Android
Amerykański rynek mobilnych gier wideo

Amerykański rynek mobilnych gier wideo

Ogółem, wartość rynku mobilnych gier w USA to 2,7 miliarda dolarów w 2009 roku, 2,5 miliarda w 2010 i 3,3 miliarda w 2011, czego rynek Androida i iOS-a, to, odpowiednio, 0,5, 0,8 i 1,9 miliarda dolarów. Z kolei gry na Sony i Nintendo to, odpowiednio w tych latach, 2,2, 1,6 i 1,4 miliarda dolarów.

Według Flurry Analytics, gry na smartfony odnoszą taki sukces z uwagi na ich model biznesowych. Gry są tanie lub darmowe, ale pozwalają za grosze dokupować do nich dodatkowe elementy. Dla porównania, gry na konsole kosztują 30-40 dolarów. Co więcej, nie pomogło chłodne przyjęcie na rynku konsoli 3DS.

Flurry zauważa również, że Apple i Google szykują się na rynek telewizyjny. Wii, Xbox 360 i PlayStation 3 powinny być na to gotowe, by również i tu nie stracić rynku.