Asus przy współpracy czytelnika CHIP-a blokuje wyciek danych

Nasz czytelnik poinformował nas o luce w zabezpieczeniach systemu obsługującego serwis sprzętu firmy Asus, przez co potencjalnie możliwe było pobranie przez osoby postronne danych klientów serwisu.
Dzięki czujności czytelnika dane klientów są już w pełni zabezpieczone

Dzięki czujności czytelnika dane klientów są już w pełni zabezpieczone

Czytelnik przekazał tę informację także producentowi. Reakcja Asusa była błyskawiczna. – Problem usunęliśmy w 30 minut od zgłoszenia – podkreśla Monika Balcerzak z Asusa.

Klient lukę znalazł za pomocą… wyszukiwarki Google’a. Przekazał sprzęt do serwisu i chciał sprawdzić, jaki jest postęp naprawy. Wówczas na jednej ze stron Asusa natrafił na swoje dane osobowe i dane innych klientów. – Przyczyną problemu był najprawdopodobniej brak blokady dostępu do katalogu z danymi na serwerze firmowym. Nie znamy dokładnej liczby danych, które można było ściągnąć. Ale dzięki pomocy czytelnika CHIP-a, problem udało się szybko rozwiązać – wyjaśnia Monika Balcerzak.

Za swoją pomoc czytelnik otrzymał upominki od Asusa. My także gratulujemy czujności.

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.