Asus przy współpracy czytelnika CHIP-a blokuje wyciek danych

Nasz czytelnik poinformował nas o luce w zabezpieczeniach systemu obsługującego serwis sprzętu firmy Asus, przez co potencjalnie możliwe było pobranie przez osoby postronne danych klientów serwisu.
Dzięki czujności czytelnika dane klientów są już w pełni zabezpieczone

Dzięki czujności czytelnika dane klientów są już w pełni zabezpieczone

Czytelnik przekazał tę informację także producentowi. Reakcja Asusa była błyskawiczna. – Problem usunęliśmy w 30 minut od zgłoszenia – podkreśla Monika Balcerzak z Asusa.

Klient lukę znalazł za pomocą… wyszukiwarki Google’a. Przekazał sprzęt do serwisu i chciał sprawdzić, jaki jest postęp naprawy. Wówczas na jednej ze stron Asusa natrafił na swoje dane osobowe i dane innych klientów. – Przyczyną problemu był najprawdopodobniej brak blokady dostępu do katalogu z danymi na serwerze firmowym. Nie znamy dokładnej liczby danych, które można było ściągnąć. Ale dzięki pomocy czytelnika CHIP-a, problem udało się szybko rozwiązać – wyjaśnia Monika Balcerzak.

Za swoją pomoc czytelnik otrzymał upominki od Asusa. My także gratulujemy czujności.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.