Garmin nuLink! 2390_EU

Nawigacja samochodowa Garmin nuLink! 2390 EU to urządzenie z blisko 11-centymetrowym dotykowym ekranem (4,3 cala). Ma ono zainstalowane mapy całej Europy (45 państw). Jest to całkiem prosta, niezbyt duża i dość lekka nawigacja. Wbudowana karta SIM umożliwia odbieranie istotnych informacji o ruchu drogowym. Ponadto możemy wyszukać informacje w Google Local, sprawdzić prognozę pogody czy opóźnienia samolotów na interesującym nas lotnisku i pobrać dodatkowe aplikacje. Wraz z urządzeniem dostaniemy roczną subskrypcję na korzystanie z tej technologii.
Garmin nuLink! 2390_EU

Po naciśnięciu przycisku Power nie musimy zbyt długo czekać, chociaż można i szybciej jak pokazuje TomTom.

Po naciśnięciu przycisku Power nie musimy zbyt długo czekać, chociaż można i szybciej jak pokazuje TomTom.

Nawigacja ta nie oferuje żadnych funkcji multimedialnych oprócz przeglądarki zdjęć, ale za to będzie pomocna kierowcy w podróży. Mapy Europy – co trzeba przyznać – są dokładne, zawierają dużo punktów POI, a w Polsce tylko minimalnie ustępują w dokładności rodzimej AutoMapie. Ciekawą propozycją producenta jest możliwość wykupienia dożywotniej aktualizacji map nuMaps Lifetime. Pozbywamy się problemu raz a dobrze, chociaż nie całkiem tanio.

Nie ma powodów do narzekań, także bardzo dobry rezultat. W każdej kategorii w czołówce.

Nie ma powodów do narzekań, także bardzo dobry rezultat. W każdej kategorii w czołówce.

W pudełku znajdziemy podstawowe wyposażenie czyli: uchwyt z przyssawką (o nieco krótkim ramieniu), ładowarkę samochodową i instrukcję obsługi, a ponadto kabel USB. Uchwyt samochodowy ma własne gniazdo do ładowarki. Nie trzeba odpinać kabelka za każdym razem gdy wychodzimy i zabieramy nawigację ze sobą.

Uruchomienie sprzętu nie trwa zbyt długo, a zainstalowane oprogramowanie jest dość proste w obsłudze. Nawet początkujący użytkownik powinien poradzić sobie bez większych problemów w ustawieniu punktu docelowego, a resztę zrobi za niego nawigacja. Wybranie bardziej zaawansowanych funkcji nie jest już tak intuicyjne, ale też nie powinno sprawiać większych problemów po lekturze instrukcji.

Analiza dużej ilości dróg nie trwała zbyt długo, bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę odległości jakie nawigacja musi przeliczyć.

Analiza dużej ilości dróg nie trwała zbyt długo, bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę odległości jakie nawigacja musi przeliczyć.

Wygodę i bezpieczeństwo zapewnić mają: asystent pasa ruchu (podpowiada który pas zająć aby bezpiecznie zjechać ze skrzyżowania), technologia myTrends (można powiedzieć “uczy” się naszych ulubionych miejsc, “przewiduje” dokąd aktualnie się udajemy, jaką trasą i podaje przewidywany czas dojazdu). Oszczędność ma zapewnić funkcja ecoRoute, która oblicza trasę najbardziej oszczędną pod względem zużycia paliwa.

Nie jest to niestety produkt tani. Tym bardziej, że nie imponuje zbyt dużym ekranem. Na pewno jednak wyżej opisane wyposażenie i funkcjonalność tej nawigacji wzbudzą zainteresowanie u przyszłych użytkowników.

Robert Dutkiewicz