Kindle Fire zmniejszy dominację iPada

Według badań ChangeWave na 2 600 konsumentach, pięć procent ankietowanych już zamówiło Kindle Fire lub mają taki zamiar. Dla porównania, z podobnej próby statystycznej, badanej rok temu, tylko cztery procent wyraziło podobną deklarację wobec iPada.
Kindle Fire zmniejszy dominację iPada
Amazon Kindle Fire

Amazon Kindle Fire

Z tych pięciu procent, 26 procent z nich stwierdziło, że z powodu Kindle Fire wstrzymuje się z decyzją o zakupie iPada. Jednym z głównych czynników jest najprawdopodobniej cena tabletu Amazona (jedyne 199 dolarów).

Sprzedaż iPada również spada. Według szacunków Ashoka Kumara z Rodman and Renshaw, w ostatnim kwartale bieżącego roku, zamiast planowanych 14-15 milionów, Apple sprzeda “tylko” 11-12 milionów tabletów.

Dla Amazona oznacza to znakomitą sprzedaż Kindle Fire. iPad dalej będzie dominował, ale powoli tracił rynek. Czy pojawi się nowy, tańszy iPad? Czy pojawi się bardziej luksusowy, drogi Kindle Fire? Przyszły rok może być bardzo ciekawy…