Zmiany w zarządzaniu prywatnością na Facebooku

Facebook zaliczył już niejedną wpadkę wizerunkową w związku z zarządzaniem prywatnością swoich użytkowników. Największa to chyba ta z grudnia ubiegłego roku, kiedy to gigant ustawił kilka opcji w profilach na “domyślnie publiczne”, bez informowania o zmianach swoich użytkowników. Ustawienia te, oczywiście, można było ręcznie zmienić, ale nie przeszkodziło to słusznemu oburzeniu użytkowników.
Facebook, Flickr, Twitter i inni mogą cię 'ścigać' przez najbliższe siedem lat
Facebook, Flickr, Twitter i inni mogą cię 'ścigać' przez najbliższe siedem lat
Dane pod większą kontrolą

Dane pod większą kontrolą

Sprawą zajęła się Federalna Komisja Handlu, a nowe mechanizmy, jakie zapowiada Facebook, to wynik ugody z urzędem. Każda zmiana w zarządzaniu prywatnością użytkownika będzie wymagała jego zgody. Co więcej, przez najbliższe 20 lat, co roku, Facebook będzie miał przeprowadzany audyt dotyczący zarządzania danymi użytkowników, który będzie przeprowadzany przez niezależna organizację.