Mio Spirit 685 EU – pilot podróżnik

Do naszego laboratorium trafiła nawigacja samochodowa Mio Spirit 685 z mapą całej Europy. Jak cała seria tych urządzeń zapewnia nie tylko sprawne poruszanie się po nieznanym terenie, ale także bliższe poznawanie okolicy, w której właśnie się znaleźliśmy lub gdzie się udajemy. Wszystko dzięki funkcji “eksploruj”, która wskazuje najbliższe punkty szczególne POI. Ponadto ciekawi świata użytkownicy znajdą też przewodniki turystyczne najbardziej popularnych miejsc naszego kontynentu.
Mio Spirit 685 EU – pilot podróżnik

Pięciocalowy ekran jest wystarczająco duży, a przyciski są na tyle pokaźne, że dość wygodnie obsługuje się to urządzenie palcem. Podczas pracy pojawiały się minimalne opóźnienia w reakcji na dotyk. Przy pośpiesznym wybieraniu potrafi być to szczególnie irytujące, na szczęście jednak nie jest to regułą w tym urządzeniu. Funkcja wyboru trasy pozwala na podgląd czterech różnych tras (najszybszej, najkrótszej, najłatwiejszej lub najbardziej ekonomicznej) i wybór najwygodniejszego wariantu. Ponadto kierowcy pomaga asystent pasa ruchu i parkowania (pokazuje listę miejsc parkingowych na kilometr przed celem).

Jeśli skorzystamy z trybu uśpienia czas jaki nawigacja potrzebuje do uruchomienia znacznie się skróci.

Jeśli skorzystamy z trybu uśpienia czas jaki nawigacja potrzebuje do uruchomienia znacznie się skróci.

Mapy są bardzo precyzyjne. Na szczególną pochwałę zasługują dane adresowe w Europie. Zdecydowana większość miejsc, które wyszukujemy testując nawigację ma swoje dokładne lokalizacje (państwo, miasto, ulica, numer). W Polsce jednak dokładność danych ustępują minimalnie AutoMapie. Co prawda są to mapy całej Europy, ale nie wszystkie (choć większość) są załadowane do pamięci. Część z nich jest po prostu na dołączonej płycie i trzeba je załadować samemu. Przed dłuższą podróżą warto się upewnić, że “na pokładzie” mamy wszystkie potrzebne. Trochę niższa jest dokładność map w punktach POI. W nowej serii Spirit producent zapewnia darmową dwuletnią gwarancję aktualizacji map. Jeśli 24 miesiące to za mało możemy kupić nieco droższą wersję “Lifetime” i mieć najnowsze plany przez cały okres eksploatacji urządzenia.

Przeliczenie dość długiej trasy nie stanowi dla tego urządzenia dużego problemu. Wynik jest całkiem dobry.

Przeliczenie dość długiej trasy nie stanowi dla tego urządzenia dużego problemu. Wynik jest całkiem dobry.

Sprzęt dość długo budzi się do pracy po pełnym wyłączeniu, lepiej przełączyć nawigację w tryb uśpienia. Jeśli chodzi o podstawowe funkcje interfejs jest dość intuicyjny, trochę więcej problemów sprawiają bardziej zaawansowane opcje. Jak zwykle chwila spędzona z instrukcją w gruncie rzeczy zaoszczędzi nam nieco czasu. Wygodny jest umieszczony na obudowie przycisk powrotu do głównego menu, jeśli zapędzimy się zbytnio w opcje łatwo wrócimy do początku.

Przeliczenie trasy Warszawa-Białystok trwa całkiem krótko. Drugie miejsce pośród porównywalnych modeli to dobry rezultat.

Przeliczenie trasy Warszawa-Białystok trwa całkiem krótko. Drugie miejsce pośród porównywalnych modeli to dobry rezultat.

Trzymając nawigacje w rękach trzeba jednak pamiętać, aby nie nacisnąć go przypadkowo. Do dyspozycji kierowcy pozostaje także odbiornik TMC. Ponadto do dyspozycji mamy odtwarzacz multimedialny, który zabije nudę na postoju o ile wcześniej wgraliśmy filmy lub muzykę do karty pamięci. Nawigacja co prawda ma 2 GB wbudowanej pamięci, ale jest ona zajęta przez mapy. Generalnie urządzenie kusi sporym ekranem, dobrymi mapami i bogatymi możliwościami.

Robert Dutkiewicz