Double Fine ma w nosie wydawców, grę ufundują fani

Studio Double Fine postanowiło ufundować swoją nową grę w całości z datków. W tym celu umieściło ogłoszenie na witrynie Kickstarter. Cel: 400 tysięcy dolarów w 35 dni. Osiągnięto go w parę godzin.
Double Fine, studio Tima Schafera

Double Fine, studio Tima Schafera

Studio Double Fine chciało sprawić, czy można stworzyć grę bez wsparcia finansowego wydawców. Umieściło ogłoszenie na portalu Kickstarter: chcemy stworzyć nową grę przygodową. By to było możliwe, potrzebne jest 400 tysięcy dolarów. Double Fine ustawiło ogłoszenie na aktualne przez 35 dni.

Tymczasem już po 24 godzinach fani studia wpłacili łącznie milion dolarów. A teraz, jak ogłoszenie ma zaraz wygasnąć, budżet na grę wynosi 2,7 miliona dolarów. Studio, zaskoczone tak potężnym zainteresowaniem, rozdaje swoje stare gry i edycje kolekcjonerskie t-shirtów komu tylko może.

Double Fine zapewnia, że „nadmiarowe” pieniądze zostaną przeznaczone na opracowanie nie tylko samej gry, ale i unikatowego opakowania, płyt DVD i Blu-ray z filmami dokumentalnymi o powstawaniu gry a także stworzenie wersji na Linuxa, OS X i w większej ilości wersji językowych.

Zbiórka pieniędzy wciąż trwa. Zostało dwa dni do końca.

0
Źródło: Double Fine
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.