iPad powoli traci rynek tabletów, Android rośnie w siłę, a Windows bierze rozbieg

Badania Gartnera nie pozostawiają żadnych wątpliwości – popularność tabletów rośnie w ogromnym tempie. W 2011 roku na całym świecie sprzedano 60 mln tych urządzeń. Ponad 28 proc. z nich pracowało w oparciu o system Android. Wszystko wskazuje na to, że 2012 rok może być przełomowy. Na rynku pojawi nowa grupa urządzeń, oparta na systemie operacyjnym Windows 8.
iPad powoli traci rynek tabletów, Android rośnie w siłę, a Windows bierze rozbieg
Wygląda na to, że pokochaliśmy tablety

Wygląda na to, że pokochaliśmy tablety

Analitycy Gartnera przewidują, że w 2012 roku tablety pracujące na systemie Windows w globalnej skali sprzedadzą się w liczbie prawie 5 mln sztuk, co zapewni im ok. 4 proc. udział w rynku. W bieżącym roku zdecydowanie wzrośnie też sprzedaż multimedialnych tabliczek opartych na Androidzie – aż o 119 proc., z 17 do prawie 38 mln sztuk. Nadal pozycję lidera zachowają urządzenia oparte na iOS, jednak ich udział w globalnej sprzedaży będzie stopniowo się zmniejszał (z ponad 66 proc. rynku w 2011 roku do niespełna 46 proc. w 2016 roku).

Gartner szacuje, że globalny rynek tabletów zwiększy się w bieżącym roku prawie dwukrotnie w porównaniu do 2011 – z 60 mln do 118 mln sprzedanych urządzeń. Sprzedaż multimedialnych tabliczek nie straci impetu w kolejnych latach. Według prognozy w 2013 roku rynek wchłonie ponad 183 mln tabletów, a w 2016 aż 369 mln tych urządzeń. W porównaniu z 2011 roku globalna sprzedaż do 2016 wzrośnie ponad sześciokrotnie.

Eksperci z firmy Gartner przewidują ciągły wzrost liczby tabletów opartych na systemie Android. W 2011 roku na całym świecie sprzedano ich w ponad 17 mln (28,8 proc. rynku globalnego), jednak w 2016 roku liczba egzemplarzy pracujących na systemie sygnowanym logotypem zielonego robota osiągnie pułap ponad 137 mln sztuk (odpowiednio będzie to ponad 37 proc. globalnego rynku tabletów).