Badania: 44% użytkowników Facebooka nigdy nie klika w reklamy

Wczoraj wszystkie światowe media poinformowały o tym, że jeden z największych producentów samochodów — General Motors – nie wierzy w reklamę na Facebooku.

Choć firma wydaje blisko 300 mln dolarów rocznie na reklamę cyfrową, nie wierzy w skuteczność boksów serwowanych na Facebooku. W związku z tym menadżerowie GM po spotkaniu z przedstawicielami Facebooka zrezygnowali z reklam w tym portalu.

Powód? Poważne wątpliwości w skuteczność kampanii, brak widocznych efektów. Dziś natomiast pojawiła się informacja o badaniach firmy Greenlight przeprowadzonych na przełomie 2011/2012, w której wzięło udział 500 osób. Znajdowali się w niej studenci, lekarze, prawnicy oraz księgowi. Po zadaniu kilku pytań okazało się, że 44% z nich nigdy nie klika w reklamy stosowane przez Facebooka. 3% klika w nie regularnie, a 10% klika często.

Z drugiej storny – Facebook wchodzi na giełdę i niektórym osobom może zależeć, aby inwestorzy patrzyli na projekt Marka Zuckerberga mniej przychylnym okiem. Tak się jednak nie stało, gdyż akcje biją rekordy popularności u inwestorów i wierzą w markę sieci społecznościowej.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.